Sklep internetowy – pieniądze jakie musisz zainwestować

Czytaj Dalej
sklep internetowy

Sklep internetowy to dobry pomysł na biznes, ale zanim postanowisz go otworzyć musisz dobrze przemyśleć wszystkie za i przeciw. Wbrew pozorom prowadzenie takiego sklepu nie jest pracą prostą ani zbyt dochodową – przynajmniej na początku.

Pieniądze na start

W sieci można przeczytać, że sklep internetowy to biznes niemal bez nakładów. Stronę sklepu można założyć samodzielnie przy nakładzie rzędu 200 zł (pieniądze wydane na hosting i domenę). Do tego darmowy system wordpress i darmowa wtyczka woocommerce obsługująca sklep. Trochę pracy, aby ustawić najważniejsze funkcje i dodać produkty – tyle techniki. Towaru w sumie niewiele trzeba, bo przecież zawsze można zamówić kolejną partię w hurtowni. Tym samym nie ma konieczności wydawania własnych pieniędzy. Jak się zatem zastanowić koszt utworzenia sklepu to zaledwie kilkaset złotych – czyli biznes niemal bez kosztowy.

Rzeczywiste rachunki

Niestety takie podejście do pieniędzy na start może zmylić. Dlatego zanim zdecydujesz się na uruchomienie sklepu dokładnie wszystko przelicz:

Jak już wyżej wspomniano hosting i domena sklepu to koszt ok. 200 zł. Jeśli dobrze się rozejrzysz to będziesz wiedział, że cena za te usługi może być znacznie niższa. Wiele firm hostingowych daje domenę na pierwszy rok za darmo, niektóre nie biorą również pieniędzy za hosting przez okres próbny (bywa, że trwa on nawet rok). Kolejnym kosztem będzie zakup certyfikatu SSL, który zabezpiecza dane klientów. Zakup tego certyfikatu to min. 100 zł – aczkolwiek podobnie jak w przypadku hostingu i domen niektóre firmy dodają go gratis na pierwszy rok działalności. Aby nie przepłacić warto dokładnie przejrzeć cenniki kilku różnych firm.

Kolejnym wydatkiem jest stworzenie sklepu internetowego. To prawda, że można go ustawić samodzielnie, ale wymaga to sporych umiejętności i czasu. Dlatego lepiej skorzystać z usług profesjonalistów. Sklep w podstawowej wersji oparty na systemie wordpress w połączeniu z woocmmerce to koszt od 1500 zł wzwyż. Trzeba pamiętać, że sklep to nie tylko lista produktów, ale również integracja z systemem płatniczym, systemem do fakturowania oraz systemem kurierskim. Wszystko musi działać, ale też wszystko kosztuje.

Kolejnym ważnym elementem jest wprowadzanie produktów, które znajdą się w sklepie. Można  to robić samodzielnie – co zdaje egzamin przy małej ilości produktów, ale czasami trzeba zlecić wypełnienie rubryk osobie z zewnątrz. Każdy towar musi mieć swoje zdjęcie, oraz opis – najlepiej wykonane przez profesjonalistów.

Sklepy internetowe działają na podstawie polskich przepisów, a one wymagają od sprzedawcy wystawiania faktur – niezbędny jest program do fakturowania, lub wystawiania paragonów – kasa fiskalna. Zarówno program do wystawiania faktur jak i kasa to kolejne koszty, które trzeba ponieść.

To główne opłaty związane z techniczną obsługą sklepu. Teraz koszt zatowarowania.

Kwota jaką zapłacisz za towar do swojego sklepu uzależnione jest m.in. od tego, co będziesz sprzedawać. Musisz jednak wiedzieć, że bazowanie na towarze, którego nie masz fizycznie pod ręką lub nie posiadasz go zarezerwowanego w magazynie producenta może okazać się problematyczne. Wielu początkujących właścicieli sklepów internetowych decyduje się na sprzedaż towaru, który jest gdzieś w jakiejś hurtowni. Kiedy klient kupi wybrany produkt dopiero szuka go i kupuje. Takie podejście ma jedną zaletę – nie trzeba inwestować w zakup towaru, który będzie leżał na półce. Z drugiej jednak strony ma całkiem sporo wad. Przede wszystkim nie wiadomo  czy wybrany produkt będzie dostępny. Po wtóre może się okazać, że cena w hurtowni jest wyższa niż ta, która jest  na stronie – a tym samym właściciel dopłaci do interesu. Po trzecie klient będzie musiał czekać na przesyłkę co najmniej kilka dni, a to nie wszystkim się podoba.

Kolejnym wydatkiem, z którym trzeba się liczyć jest magazynowanie towaru. Jeśli są już zakupione produkty do sklepu trzeba je gdzieś składować. Przy niewielkiej ilości można skorzystać z szafy, pokoju w mieszkaniu, piwnicy lub garażu. Jeśli jednak jest go więcej, wówczas konieczne staje się wynajęcie magazynu lub znalezienie firmy, która przechowa towar.

Kolejne koszty to reklama. Tu również można większość rzeczy robić samodzielnie, ale trzeba się na nich znać. Optymalizacja strony, pozycjonowanie, publikowanie w social mediach, tworzenie skutecznych kampanii czy zbieranie adresów osób potencjalnie zainteresowanych Twoim towarem jest skomplikowane i czasochłonne. Jak już wspomniano możesz spróbować samodzielnie podbijać internetowy świat lub skorzystać z usług znawców tematu.

Poza kosztami, które musisz ponieść na założenie sklepu musisz pamiętać również o tych wynikających z prowadzenia działalności gospodarczej. Opłacenie podatków oraz wszystkich składek to kolejne setki złotych.

Czytając ten artykuł pewnie doszedłeś do wniosku, że prowadzenie sklepu internetowego to wcale nie taki dobry pomysł na biznes jakby się mogło wydawać. Otóż niekoniecznie. Sprzedaż przez Internet jest opłacalną formą handlu, jednak nie należy zakładać, że stworzenie sklepu nic nie kosztuje. Niestety konieczne jest poniesienie kosztów, aby móc zarobić. Ponadto, jeśli policzysz koszty utworzenia sklepu stacjonarnego sam przekonasz się, że znacznie tańszą opcją jest Internet.

PARKINGPACZEK OFERUJE
KOMPLEKSOWĄ OBSLUGĘ


Już dzisiaj dowiedz się jak możemy Ci pomóc!
KONTAKT

KONTAKT

Zapraszamy do rozmowy.

Biuro

Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl

Magazyn e-commerce

Przyczyna Dolna 13
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl


Wiadomość
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w związku z Polityką prywatności

Poradnik ecommerce

Outsourcing logistyki dla małego ecommerce – mądre rozwiązanie na rozwój i optymalizację kosztów

2025-05-07

W prowadzeniu małego sklepu internetowego przychodzi moment, kiedy logistyka zaczyna blokować rozwój. Obsługa zamówień, kontrola stanów magazynowych,..

Czytaj więcej..

Mały sklep, wielkie marzenia – jak fulfillment może zmienić Twoją codzienność

2025-05-07

Pamiętasz ten moment, kiedy założyłeś swój sklep online? Tę ekscytację, kiedy pojawiło się pierwsze zamówienie? Satysfakcję z każdej wysłanej paczki,..

Czytaj więcej..

Fulfillment dla małego ecommerce – klucz do rozwoju bez stresu

2025-05-07

Prowadzenie małego sklepu internetowego to prawdziwa przygoda – codzienna walka o zadowolenie klientów, szybka realizacja zamówień i nieustanne poszuk..

Czytaj więcej..