Magazyn ecommerce dla Parkingu Paczek, to serce naszej firmy. Przechowujemy powierzone nam produkty, kompletujemy je zgodnie z zamówieniami i przygotowujemy do wysyłki. Mamy doświadczenie w prowadzeniu własnego e-biznesu, wiemy więc, że magazynowanie, to niezwykle ważna dziedzina handlu elektronicznego. Zaczynaliśmy od skromnego pomieszczenia, w którym magazynowaliśmy towar dla własnych potrzeb. Z czasem okazało się, że potrzebujemy więcej miejsca. Zatrudniliśmy odpowiednie osoby, których zaangażowanie i profesjonalizm pozwoliły nam rozwinąć skrzydła. Dzisiaj jesteśmy w zupełnie innym miejscu. Mamy zgrany zespół, nauczyliśmy się na własnej skórze, czym jest magazyn ecommerce, jak powinien działać, żeby kontakt z naszymi partnerami biznesowymi i klientami był dla wszystkich owocny. Wiemy też, że magazyn ecommerce, to coś więcej niż tylko przestrzeń, w którym składuje się towar. Nie jesteśmy molochem na miarę wielkopowierzchniowych gigantów rodem z Amazona. Kto wie, może kiedyś, wraz z rozwojem firmy, osiągniemy również i taki status. Niemniej dzisiaj stawiamy na bardzo partnerski układ. Nasi partnerzy biznesowi mają z nami kontakt praktycznie 24 godziny na dobę, znajdujemy dla nich czas i wdrażamy ewentualne propozycje. Staramy się być na bieżąco z nowymi trendami. Doskonale wiemy, że w tej dziedzinie trzeba solidnie stać na dwóch nogach. Jedną z nich są profesjonalne relacje z partnerami biznesowymi, drugą z nich jest wrażliwość na klienta, składającego zamówienie.
Magazyn ecommerce – oczekiwania klientów
Parking Paczek przykłada wagę do tego, by magazyn ecommerce w każdej dziedzinie był jak najlepiej obsługiwany. A trzeba wiedzieć, że każde takie miejsce, to nie tylko przestrzeń do składowania towaru, chociaż od tego wszystko się zaczyna. Kiedy pracownik odbiera zamówienia, musi je zebrać z półek, następnie ma miejsce komplementacja wraz z odpowiednim przygotowaniem wysyłki. Każda z tych czynności, to osobna historia, która wymaga dokładnego opisu. Nasi partnerzy, z którymi współpracujemy różnią się specyfiką sprzedawanych produktów, różne też mają wymagania odnośnie pakowania towaru. Gotowe wysyłki muszą wyjść z magazynu w odpowiednim czasie. Pilnujemy tego, by klient otrzymał towar, jak najszybciej. Jest dzisiaj rzeczą niepodważalną, że o sukcesie w ecommerce decyduje wiele zmiennych. Są nimi na pewno cena produktu, czas wysyłki oraz wygodny sposób odbioru zamówionego towaru. Oczekiwania klientów rosną, a wraz z nimi zmienia się też organizacja magazynu ecommerce. W Parkingu Paczek zdajemy sobie sprawę, że nikt w tej branży nie jest samotną wyspą. Nie funkcjonuje w próżni. Jeżeli w tym obszarze dokonują się zmiany, niewątpliwie trzeba być na bieżąco. Klient, który zetknął się z nową formą obsługi, która wychodzi naprzeciw jego oczekiwaniom, zapewne będzie szukał podobnych wzorów również u nas. Nie sposób tego lekceważyć lub trzymać się kurczowo dotychczasowych przyzwyczajeń. Nie ma też wątpliwości, że ecommerce jest do pewnego stopnia rynkiem klienta. To o jego uwagę starają się sklepy internetowe, a potem obsługa magazynu. Nie trzeba dodawać, że w tym sensie handel elektroniczny różni się od tradycyjnego. W tym pierwszym wystarczy zaledwie kilka sekund, by klient miał pogląd w sprawie ceny, przejrzystości oferty e-sklepu, łatwości dokonania zapłaty i porównania z innymi produktami u konkurencji. W sprzedaży tradycyjnej jesteśmy do pewnego stopnia zdani na zastany asortyment.
Parking paczek w oparciu o swoje doświadczenia doskonale zdaje sobie sprawę, że właściciele ecommerce wkładają wiele wysiłku, by dotrzeć do klienta. Jeżeli kończy się to sukcesem i osoba podejmie decyzje zakupową, naszym zadaniem jest zrobić wszystko, bo na końcu klient był zadowolony z obsługi. Odbywa się ona na wielu poziomach, które spróbujemy poniżej opisać.
Magazyn ecommerce – współpraca z partnerami
Magazyn ecommerce w Parkingu Paczek to przede wszystkim zasoby ludzkie, które zajmują się profesjonalną obsługą klienta. Współpracujemy z wieloma e-sklepami. Jedne z nich funkcjonują w oparciu o PrestaShop, inne o Shopify, WooComerce, Shoper i inne. Chcemy przez to powiedzieć, że nie ma dla nas różnicy jaki system WMS (magazynowy system informatyczny) preferuje nasz partner biznesowy. Synchronizujemy się z każdym WMS-em, odczytujemy zamówienia i bierzemy się do pracy. Z każdym e-sklepem opracowujemy indywidualny model współpracy. Nie zdarzyło się jeszcze, by podczas pierwszego spotkania, omawiając szczegóły, zaskoczyła nas forma kooperacji. Jeżeli jesteśmy w stanie coś zasugerować, co ułatwi nam wszystkim komunikację, rozmawiamy o tym tak, by wszystkie strony miały poczucie, że zależy nam na tym samym, czyli profesjonalnej obsłudze klienta. Ostatecznie wszystkie strony mają jeden cel.
Magazyn ecommerce – od czego zacząć
Nie ma wątpliwości, że zewnętrzny magazyn ecommerce dla e-sklepu, to nie lada decyzja. W pewnym sensie można powiedzieć, że żyjemy w kraju – i to nie jest zarzut – gdzie bliżej nam do myślenia, że wszystko powinniśmy mieć przy sobie, na wyciągnięcie ręki. Trzeba mieć własny samochód, mieszkanie (co oczywiste), ale także własny magazyn. Wydaje się wtedy, że wszystko jest pod kontrolą. Tak, jak nie zaskoczy nas spóźniony pociąg, bo mamy własny środek komunikacji, tak również nie będziemy mieli problemu z towarem, bo mamy dla niego własny magazyn. Jest sporo materiałów w sieci, które w lepszy lub gorszy sposób przekonują do wyboru opcji fulfillment. Czyli – mówiąc najprościej – do przekazania obsługi logistycznej zewnętrznym operatorom, takim jak Parking Paczek. Z naszego doświadczenia wynika, że powody, dla których właściciele e-sklepów decydują się na ten krok są różne. Każdy też kto działa w tej branży doskonale zdaje sobie sprawę, czy jest to dla niego dobre rozwiązanie. Jeżeli tak, to szuka partnera na zewnątrz, jeżeli nie, sam zajmuje się wszystkim od A do Z, łącznie z zatrudnieniem pracowników do obsługi e-sklepu w tym zakresie.
Pomimo tego warto zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów, które sprawiają, że magazyn ecommerce w formie fulfillment jest popularną opcją, co widać zresztą po dużych powierzchniach magazynowych, które wyrastają w naszych okolicach, jak przysłowiowe grzyby po deszczu.
Magazyn ecommerce – powierzchnia magazynowa
Zatem przede wszystkim w tym rozwiązaniu odpada troska o powierzchnię magazynową. W Parkingu Paczek interesują Cię tylko i wyłącznie regały, które zajmują Twoje produkty. Odpada więc obawa o tzw. szczytowe miesiące, gdzie sprzedaż idzie wyjątkowo dobrze, jak również nie trzeba się martwić o czas, kiedy sprzedaż nie osiąga takich obrotów. Za każdym razem właściciele e-sklepów mogą być pewni, że nie cała powierzchnia, a jedynie i dokładnie ta przestrzeń, którą zajmuje konkretny asortyment, będzie brana pod uwagę przy wszelkich rozliczeniach. Innymi słowy koszty magazynowania będą proporcjonalne do sprzedaży.
Magazyn ecommerce – jakość magazynowania, obługa
Po drugie magazyn ecommerce daje gwarancje, że produkty będą dobrze przechowywane, bo odpowiedzialność za to ponosi zewnętrzny operator. Zatem wszystkie wymagania, jak odpowiednia temperatura, zabezpieczenie przed wilgocią, pożarem, zalaniem, czy kradzieżą, stoją po stronie partnera biznesowego. To w jego gestii jest zapewnić i chronić na wiele sposób towar, który magazynuje. W tym sensie Parking Paczek zaprasza nie tylko do kontaktu telefonicznego, czy mailowego. Zapraszamy do naszej siedziby. Można przekonać się, jak to wygląda, jak towar jest przechowywany i tym samym upewnić się, że jesteśmy firmą, której z pełną odpowiedzialnością można przekazać magazynowanie produktów.
Co ważne w tym systemie e-sklepy nie muszą zatrudniać pracowników do obsługi magazynu. Jest to oczywiście zrozumiałe, niemniej warto zaznaczyć, że Parking Paczek ma pod tym względem doświadczoną ekipę. Prawdę mówiąc – trudno nas czymś zaskoczyć. Można z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że są to osoby, które zjadły zęby na obsłudze magazynowej. Mają świetny kontakt z klientami, składającymi zamówienia. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jakie to ma znaczenie dla komfortu zamawiającego. Setki, właściwie tysiące rozmów z kupującymi, odkąd funkcjonujemy na rynku, procentuje dzisiaj doświadczeniem, zrozumieniem problemów, z jakimi klienci się do nas zwracają. Ma to znaczenie niemal w każdej branży, gdzie liczy się umiejętna, czytelna komunikacja z drugą osobą. W ecommerce dochodzi do tego jeszcze wieloletnia praktyka. Wystarczy sobie wyobrazić sytuację, w której klient zamawia towar, decydując się na konkretny kanał logistyczny, który zapewni mu dostarczenie przesyłki. Często się zdarza, że dla zapewnienia szybkości przesyłki, nasi pracownicy kontaktują się z zamawiającymi, proponując czasami inne rozwiązanie. Wszystko zależy od okoliczności. Może być tak, że kurier z jakichś powodów pojawił się tego dnia szybciej i jeżeli klientowi zależy na wysłaniu przesyłki jeszcze tego samego dnia, proponujemy alternatywne rozwiązanie.
Doświadczony zespół pracowników w magazynie ecommerce ma jeszcze jeden, ważny, jeżeli nie najważniejszy plus w tym zakresie. W tej branży, jak w żadnej innej, spotykamy się ze zwrotami towaru, reklamacjami, sytuacjami, gdzie zamówiona paczka wraca do magazynu, ponieważ klient z jakichś powodów nie odebrał jej na czas. Każde wymienione uwarunkowanie wymaga odpowiedniej reakcji. Naszym celem jest zrobić to jak najlepiej. Zadowolony klient, to inwestycja, która pozwala nam i naszym partnerom rozwijać się zgodnie z założonymi celami. W tej podróży liczy się każdy szczegół.
Magazyn ecommerce – kompletacja zamówienia
Nie jest tajemnicą, że magazyn ecommerce to nie tylko powierzchnia, ale przede wszystkim umiejętne jej zaplanowanie. W literaturze na ten temat znajdziemy informacje, które zwracają uwagę na rolę regałów. Wiadomo, że produkty, które częściej schodzą nie powinny znajdować się w miejscach odległych od punku przygotowania towaru do wysyłki i trudno odstępnych (poza zasięgiem ręki). Prawdą jest też, że zebranie wszystkich produktów, celem skompletowania jednej wysyłki, zabiera sporo czasu. Dlatego Parking Paczek stawia na bardzo racjonalne rozwiązania w tym zakresie. Klienci mają u nas osobne regały. Pracownicy natomiast doskonale się w tym orientują. Zebranie odpowiednich produktów, wynikających z zamówienia przebiega u nas sprawnie. Zaplanowaliśmy magazyn ecommerce tak, że do każdego, nawet najdrobniejszego produktu dostęp jest prosty i niewymagający dodatkowego wysiłku. Optymalizacja magazynu pod tym kątem ma dla nas priorytetowe znaczenie. Jesteśmy w stanie to dobrze zrobić, bo pracujemy tak od lat i przekonaliśmy się, że jest to jeden z ważniejszych elementów dobrze funkcjonującego magazynu.
Magazyn ecommerce – miejsce do przygotowania wysyłki, opakowanie i wypełnienie
Wspominaliśmy już o tym, że Parking Paczek współpracuje z różnymi e-sklepami. Za każdym razem omawiamy wymagania ich właścicieli co do tego, jak ma wyglądać wysyłka zamówienia. Jest to o tyle ważne, że każdy e-sprzedawca ma bardzo konkretnego odbiorcę i doskonale sobie zdaje sprawę, że marka, nad którą pracował do tej pory, musi iść w parze z jakością przesyłki. Oczywiście rzeczą zrozumiałą jest fakt, że opakowanie musi być przygotowane w sposób, który nie narusza podstawowych zasad estetyki. Niemniej charakter e-sklepu ma tutaj istotne znaczenie. Nie sposób przecież przesłać do klienta towar w niezbyt ekologicznym opakowaniu, jeżeli e-sklep buduje swoją markę o ekologiczne wartości. To ma znaczenie. Nasz magazyn ecommerce przykłada do tego odpowiednią wagę. Podobnie jeżeli weźmiemy pod uwagę wszelkie dodatki, które powinny znaleźć się w przesyłce. Łącznie z personalizowanymi gadżetami, jeżeli tego wymaga specyfika konkretnego e-sklepu.
Wszystkie te zagadnienia omawiamy z naszymi partnerami. Może się wydawać, że to jedynie drobne szczegóły, które niekoniecznie mają wpływ na satysfakcję klienta. Nic bardziej mylnego. W tej branży nie ma nieistotnych szczegółów. A jeżeli jest jeszcze coś, na co nie zwróciliśmy uwagi, to zapewne za chwilę będziemy się temu przyglądać z innym nastawieniem. Czy to za sprawą własnych intuicji, czy też z pomocą specjalistycznych artykułów, omawiających nowinki w tym zakresie.
Magazyn ecommerce – wysyłka, kurierzy, zasięg
Parking Paczek zajmuje się wysyłką towarów na terenie Polski i poza jej granicami. Współpracujemy z większością firm kurierskich. Nasz magazyn ecommerce pracuje tak, by zamówienia były realizowane na bieżąco do momentu odbioru przygotowanych presyłek przez kurierów. Czas przyjazdu kuriera jest dla nas punktem kulminacyjnym. Jeżeli jest szansa zrealizować zamówienie na pięć minut przed jego przyjazdem, nie zwlekamy, robimy wszystko, by klienci mogli cieszyć się zrealizowanym zamówieniem tak szybko, jak to tylko możliwe.
Magazyn ecommerce – skontaktuj się z nami
Parking Paczek jest doświadczoną firmą w branży handlu elektronicznego. Specjalizujemy się w magazynowaniu towaru, komplementacją zamówionych produktów i ich wysyłką. Zapraszamy do kontaktu tych z Państwa, którzy stawiają pierwsze kroki w e-commerce, jak i firmy z długoletnim stażem. Oferujemy wysokiej jakości obsługę magazynową oraz doświadczenie profesjonalnego zespołu.
Kontakt z nami:
Magazyn e-commerce
Przyczyna Dolna 13
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl
Biuro ParkingPaczek
Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl