Reklama e-commerce a sprzedaż produktu

Czytaj Dalej

Jeżeli przejrzymy artykuły i publikacje na temat reklamy w e-commerce, które pojawiły się na przestrzeni ostatnich lat, dojdziemy do wniosku, że istnieje kilka mechanizmów, wspierających sprzedaż w Internecie. Są to narzędzia niezmienne, sprawdzone i są poniekąd stałymi elementami sprzedaży online. Innymi słowy stanowią ich integralną część. Dla osób, które zaczynają swoją przygodę z e-handlem ta garść wiedzy jest wręcz obowiązkowym przewodnikiem. Z kolei dla osób, które korzystają z marketingu w sieci, reklama w e-commerce jest dzisiaj niezbędnym narzędziem, wykorzystywanym na wiele sposobów w sposób systematyczny i przemyślany. Racjonalne podejście w tym zakresie nie jest związane jedynie ze świadomością, że jest to opłacalne. Raczej polega ono na tym, że wyniki są kontrolowane, analizowane za sprawą odpowiednich mechanizmów, a w następnym kroku poddawane optymalizacji, tak, by to, co nie działa poprawić, a to, co przynosi pożądane efekty – wzmacniać i ulepszać.

Reklama e-commerce – SEO

SEO to prawdę mówiąc prosty mechanizm reklamy e-commerce, służący do tego, by dzięki wyszukiwarce Google, pojawiał się ruch na stronie internetowej np. e-sklepu. Owszem, należy w tym zakresie, trzymać się kilku zasad, które mają na to wpływ. Na pewno, kiedy natkniemy się na informację o SEO, może wydawać się to skomplikowanym procesem. Niemniej wystarczy zrozumieć, jak działa każda wyszukiwarka. Odpowiada na zadane pytanie. Użytkownik wpisuje frazę, a my odpowiadamy na nią oryginalną treścią, która rzecz jasna wcześniej została umieszczona w sieci. Oczywiście to jeszcze nie załatwia wszystkiego. Przeglądarka musi być przekonana, a właściwie jej algorytmy, że odpowiedź na zadane pytanie przez użytkownika jest na tyle wartościowe, by wyskoczyło ono wśród najczęściej wybieranych odpowiedzi. I na tym polega SEO – na odpowiednim przygotowaniu treści i uwzględnieniu wszystkich zasad, którymi kieruje się przeglądarka, wybierając kolejność reakcji.

Żeby osiągnąć interesujące nas rezultaty, potrzebny jest czas, cierpliwość, a przede wszystkim systematyczne budowanie własnej strony w oparciu o oryginalne treści. Tak, jakość treści ma tutaj ogromne znaczenie. Po pierwsze trzeba mieć pomysł, jak na wiele sposobów opisywać swoją stronę, wykorzystując kluczowe frazy, które występują w zapytaniach przeglądarki. Musi to być treść napisana poprawnie pod względem językowym. Nie wystarczą dwa, trzy zdania, bo algorytmy Google nie traktują tego jako wartościowej treści. 

Warto zwrócić uwagę na to, że systematyczne budowanie strony pod kątem SEO zawsze będzie wyzwalało ruch na stronie. Może nie od razu, nie w pierwszym miesiącu, ale z czasem się to unormuje. Jest to dość tanie narzędzie w porównaniu np. z płatnymi reklamami. Owszem treść SEO przy współpracy z firmami, które się tym zajmują lub copywriterami również należy wiązać z inwestycją. Niemniej jest ona zdecydowanie mniejsza niż płatna reklama. Poza tym warto pamiętać, że reklama działa tak długo, jak jest opłacana. Kiedy z niej rezygnujemy, ruch na stronie przestanie być generowany. Treści SEO działają zupełnie inaczej – ich wartość będzie przez długi czas procentowała, nawet, jeżeli w którymś momencie zrezygnujemy z dodawania nowych tekstów. 

Płatna reklama w e-commerce

  • Google Ads

SEO, jak zresztą łatwo się domyślić, nie jest jedynym kanałem, który odpowiada za optymalizację strony, wyzwalając jednocześnie ruch na niej. Do jednej z najpopularniejszych metod należy Google Ads (dawniej nazywane AdWords). To sposób na to, aby w przeglądarce Google pojawiały się kampanie reklamowe w postaci linków sponsorowanych, banerów lub za sprawą Google Shopping. 

Linki sponsorowane – to nic innego, jak reklama, która pojawia się w wyszukiwarce nad wynikami, po wpisaniu odpowiedniej frazy. Jak sama nazwa wskazuje, i zapewne każdy tego doświadczył, kiedy pojawiają się wyniki zapytania, na samej górze widoczne są płatne linki. Kierują one do stron w Internecie, na których znajdziemy interesujące nas treści. 

Reklama/kampania banerowa – ta z kolei odpowiada za pojawianie się banerów graficznych na stronach, współpracujących z Google. Ich obecność, co zapewne każdy jest w stanie zauważyć, objawia się również w ten sposób, że strony wcześniej odwiedzane, pojawiają się w formie graficznego obrazka na innych stronach, które odwiedzamy.

Google shopping – działa sprawnie, jeżeli posiadamy własny e-sklep. Polega to na tym, że użytkownik wpisuje w przeglądarkę nazwę produktu, a nad wynikami wyszukiwania lub w bocznej części strony, wyskakują informacje o konkretnym produkcie wraz z jego ceną i linkiem do miejsca, gdzie można dany produkt kupić. 

Reklama e-commerce w formie wideo

W związku z tym, że są to połączone systemy – Google i Youtube – reklama e-commerce może być wyświetlana również w serwisie Youtube. Nie trzeba dodawać, że to popularne miejsce, z którego korzysta nawet ponad miliard użytkowników. I w tym zakresie każdy może tutaj podzielić się swoim doświadczeniem, ponieważ reklamy na YT pojawiają się w materiałach filmowych, a także w wyszukiwarkach Youtube.

Reklama na Facebooku

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że jest to najpopularniejszy portal społecznościowy. Nawet, jeżeli z różnych stron jest on dzisiaj krytykowany, a czasami nawet porównywany do koncernów tytoniowych. A jednak do tej pory jest jednym z ważniejszych narzędzi, jeżeli ktoś ten portal wykorzystuje do reklamowania swoich produktów. Nie będzie więc zaskoczeniem, jeżeli powiemy, że daje możliwość promowania na wiele sposobów e-sklepu i jego produktów. Dzieje się to za sprawą postów, linków sponsorowanych, które wyświetlają się na tablicach użytkowników. Spotkać można również posty z produktami, które po kliknięciu, przenoszą do e-sklepu.

E-mail marketing

Lista e-mailowa, wykorzystywana w marketingu, to jeden z tańszych, jeżeli nie najtańsza forma reklamy. Jak ją można przeprowadzić? W bardzo prosty sposób – posiadając bazę klientów, można ich na bieżąco informować o wszelkich przecenach, nowych ofertach, ciekawych produktach itp. Oczywiście, żeby skutecznie przeprowadzać tego rodzaju aktywność, trzeba posiadać wspomnianą bazę klientów, czyli prowadzić swoją działalność gospodarczą przez jakiś czas. Ważna jest tutaj intuicja i pewnego rodzaju wstrzemięźliwość, ponieważ zbyt nachalna kampania sprawi odwrotny skutek. Każdy doskonale wie, co to znaczy, kiedy dostaje wiadomości od sklepu, które zapychają mu skrzynkę. Najczęściej kończy się to w ten sposób, że potencjalny klient wypisuje się z listy mailingowej i ewentualnie, jeżeli jest tym zainteresowany sam będzie decydował o tym, kiedy i na jakich warunkach sprawdzać zawartość e-sklepu.

Remarketing

Są to czynności marketingowe, kierowane do osób, które odwiedziły e-sklep, wybrały konkretne produkty, umieściły je w swoim koszyku po czym zrezygnowały z jakichś powodów ze sfinalizowania zakupu. Remarketing w takich przypadkach wychodzi z założenia, że być może sama procedura zakupu wydała się klientowi zbyt skomplikowana lub pojawiły się jakieś inne czynniki, które odstraszyły, zniechęciły użytkownika przed podjęciem działań. Stąd taki użytkownik może spotkać się z reklamą tych produktów, które właśnie zostawił w koszyku, nie decydując się na ich zakup. Będzie więc to aktywność przypominająca o tych towarach. 

Dlaczego warto zainwestować w reklamę e-commerce

Odpowiedzi na to pytanie jest sporo. My spróbujemy zwrócić uwagę na te najważniejsze. Przede wszystkim w e-commerce istnieje bardzo duża konkurencja. Jeżeli nie powiemy światu, że mamy coś do sprzedania, to świat może nigdy się o tym nie dowiedzieć. Jeżeli z kolei wprowadzamy nowe produkty lub – raczej – poszerzamy swoją działalność o nową branżę sprzedażową – odpowiednia reklama pozwoli nam wyjść z tą informacją do szerszego grona odbiorców. Ponadto – co jest również ważne – jeżeli zależy nam na tym, aby nasz e-biznes się rozwijał, aby pojawiali się nowi kliencie i przede wszystkim to u nas decydowali się na zakup towaru, marketing będzie w tym zakresie bezwzględnie potrzebny. 

Z kolei jeżeli prowadzimy sprzedaż, której towar jest skierowany do wąskiego grona odbiorców i tutaj odpowiednia promocja tego produktu pozwoli nam dotrzeć do konkretnego odbiorcy. Są do tego odpowiednie narzędzia, które umożliwiają takie rozwiązania. 

Pamiętajmy też, że nic nie wydarzy się od razu, szczególnie jeżeli zaczynamy swoją przygodę w e-biznesie. Trzeba tutaj nie tylko wiedzy specjalistów, ale również cierpliwości w budowaniu marki e-sklepu, czy produktu. Niemniej, mając na uwadze te wszystkie zastrzeżenia, wykorzystując wiedzę na temat tego, jak docierać do klienta, można skutecznie i profesjonalnie przygotować kampanie reklamowe, które nie tylko, że będą się zwracać, to również przyniosą wiele biznesowej satysfakcji. A jedną z nich będzie świadomość, że rozumiemy mechanizmy, które mają wpływ na to, że potencjalny klient trafia na nasz produkt i jest nim zainteresowany, a na końcu podejmuje decyzję o zakupie.

Zapraszamy do kontaktu

Parking Paczek, to firma, która od lat współpracuje z firmami, magazynując ich towar i zajmując się jednocześnie profesjonalną wysyłką produktów do klienta. Jesteśmy gotowi odpowiedzieć na Państwa pytania, związane z obsługą towaru, również w zakresie, który opisaliśmy wyżej. Zapraszamy do kontaktu.

KONTAKT

Zapraszamy do rozmowy.

Biuro Warszawa

ul. Rozłucka 16/13
04-020 Warszawa
Telefon : +48 500 668 383
Mail: adrian@parkingpaczek.pl

Magazyn e-commerce

Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl


Wiadomość
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w związku z Polityką prywatności

Poradnik ecommerce

Gorąca ostatnia mila w e-commerce

Truizmem będzie jeżeli powiemy, że większość klientów, zamawiając produkt drogą elektroniczną, liczy na to, że towar dotrze do nich w ekspresowym temp..

Czytaj więcej..

Zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych.

Zdrowych, spokojnych i przepełnionych nadzieją Świąt Wielkanocnych...

Czytaj więcej..

Konwersja w e-commerce

Konwersja w e-commerce ma ogromne znaczenie. Dzięki niej mamy wiedzę, jak ruch klientów w sklepie internetowym przekłada się na sprzedaż. Nie będzie p..

Czytaj więcej..

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close