Fulfillment dla self-publishing

Czytaj Dalej

Fulfillment dla self-publishing należy rozumieć, jako obsługę zamówień książek, broszur lub płyt wydanych przez ich autorów. Jest to usługa, która odpowiada za przyjęcie zamówienia, przygotowanie wysyłki i przekazanie jej kurierowi. Parking Paczek od lat zajmuje się outsourcingiem. Zaufało nam wiele firm, z którymi do dzisiaj współpracujemy, przejmując część ich obowiązków, związanych z dostarczeniem przesyłek do klientów. Wśród naszych partnerów znajdują się również autorzy książek. Są to pozycje z różnych dziedzin – poradniki, książki tematyczne, dotyczące architektury, placów zabaw, podręczniki, które uzupełniają ofertę biznesową itp. Jednym słowem – żadna forma współpracy w zakresie fulfillment nie jest nam obca. Warto się z nami skontaktować i podjąć współpracę w tym zakresie. Szczegółowe informacje na ten temat zamieszczamy pod wpisem. 

Fulfillment dla self-publishing w szczegółach

Warto przy okazji omówić, czym dokładnie jest self-publishing i przybliżyć jego znaczenie w świecie wydawniczym. W języku polskim self-publishing należałoby przetłumaczyć jako samopublikację. Oznacza to, że autor określonego wydawnictwa sam wydaje swoje dzieło. Nie jest to wbrew pozorom nowe zjawisko, a w dalekiej i bliskiej przeszłości korzystało z tego rozwiązania wielu znanych twórców. Wśród nich można wymienić Witolda Gombrowicza, który tym sposobem wydał swoją debiutancką powieść, Juliusza Słowackiego, wydającego wszystkie swoje dzieła własnym nakładem pracy, czy Adama Mickiewicza, który decydował się na to rozwiązanie w przypadku niektórych swoich publikacji. Nie są to rzecz jasna wszystkie znane postacie, ale już ten krótki przegląd nazwisk pokazuje, że nie były to przypadkowe osoby. Self-publishing znany jest rzecz jasna również w krajach zachodnich i USA. Najchętniej chyba w tym wątku podaje się przykład Irmy Rombauer, która w latach 30. XX wieku wydała własnym sumptem książkę kucharską, zaczynając od 3 tysięcy egzemplarzy. W efekcie nakład do dzisiaj przekroczył 18 milionów książek, a samo wydawnictwo przekroczyło granice kraju, z której autorka pochodziła, stając się tym samym jedną z najbardziej popularnych książek kucharskich na świecie. 

Self-publishing przybiera rozmaite formy. Najpełniejsza definicja będzie mówiła, że autor ponosząc całkowity koszt produkcji, zajmuje się reklamą, sprzedażą, a także dystrybucją i magazynowaniem. Zatem z jednej strony osoba, która się na to decyduje ma pełną kontrolę nad każdym etapem procesu wydawniczego, ponosi jego koszty, ale zarazem nie dzieli się z pośrednikami wynikami sprzedażowymi. Fulfillment z kolei jest propozycją, która odciąża, tak jak w każdym innym sektorze, sprzedawcę, dając mu tym samym czas, by skupił się na tym, by jak najwięcej osób dowiedziało się o wydawnictwie i zdecydowało się na zakup.  

Zalety fulfillment dla self-publishing

Jakie są zalety fulfillment dla self-publishing? O jednej już wspomnieliśmy, samodzielny wydawca jest pewien, że każde zamówienie, zostanie profesjonalnie zrealizowane, a przesyłka dotrze do klienta na czas. Nie ważne, czy autor będzie w podróży zawodowej, na wakacjach, spotkaniach autorskich, czy w trakcie pracy nad kolejną publikacją lub poświęcając czas innej gałęzi swojego biznesu. Za każdym razem zamówienie zostanie zrealizowane. Przy czym warto dodać, że oferta fulfillment obejmuje dwa rodzaje kosztów – zrealizowana przesyłka oraz przestrzeń w magazynie. Parking Paczek proponuje za każdym razem swoim partnerom indywidualne, elastyczne uzgodnienia, dotyczące standardów obsługi klientów i konkretnych zamówień. Zdajemy sobie sprawę, że każda branża ma swoją specyfikę, w której kładzie się nacisk na rozmaite szczegóły. Liczy się przecież nie tylko szybkość realizacji zamówienia, ale również estetyczny wygląd samej przesyłki, ewentualne gadżety, broszury, dodawane do przesyłki lub jakiś rodzaj personalizacji. To wszystko pozostaje w zakresie obowiązków firmy outsourcingowej, czyli w tym wypadku Parkingu Paczek i naszych wyspecjalizowanych pracowników.

Kontakt z klientem, czyli doświadczenie fulfillment

Fulfillment dla self-publishing to również kontakt z klientem, zamawiającym towar. Współczesny e-commerce w dużej mierze opiera się właśnie na tym. To, w jaki sposób klient jest obsłużony drogą mailową, telefoniczną, a na końcu poprzez dostarczenie mu zamówionego towaru, decyduje w dużej mierze o jego konsumpcyjnych wyborach. Wymaga to czasu, nakładu pracy, często wyrozumiałości i umiejętności interpersonalnych. Dzieje się tak, ponieważ rynek handlu elektronicznego, stał się rynkiem klienta. Odkąd nowe technologie, w tym przede wszystkim Internet, umożliwiły dostęp do różnych ofert w ciągu kilku sekund, liczy się każdy szczegół. Również to, jak prezentuje się e-sklep, czy przeszukiwanie go, celem znalezienia interesujących klienta produktów jest intuicyjne, szybkie, a na końcu, czy zawiera pełną informację na temat konkretnego towaru. Także forma płatności ma tutaj znaczenie. Każda bardziej skomplikowana procedura, która niekoniecznie jest zrozumiała, nawet jeżeli potrzebna, może potencjalnego klienta powstrzymać przed zakupem. Co w efekcie spowoduje, że będzie szukał innych rozwiązań na następnej platformie sprzedażowej. 

Parking Paczek pod tym względem oferuje Państwu pełną obsługę. Nasi doświadczeni pracownicy codziennie przygotowują przesyłki dla wielu różnych firm, specjalizujących się w rozmaitym asortymencie. Zdarza się, że kontakt z Klientem jest wręcz niezbędny. Na przykład wtedy, kiedy wybiera on formę wysyłki kurierskiej lub kiedy wpisuje uwagi do zamówienia, np. dotyczące jak najszybszej realizacji, czy szczegółów odnośnie kolorystyki, modelu zamówionego produktu itp. Reakcja w takich sytuacjach na potrzeby Klienta jest kluczowa i często decyduje o dalszej współpracy. Zdajemy sobie z tego sprawę, ponieważ większe i mniejsze firmy, powierzając nam obsługę magazynu, tym samym zdecydowały się do pewnego stopnia oddać swoich Klientów w nasze ręce. Zatem wspólnie pracujemy na sukces. A przy tym jesteśmy – jeżeli tego wymaga sytuacja – w stałym kontakcie z naszym partnerami, by na bieżąco ustalać wszystkie ewentualne procedury i inne ważne sprawy.

Self-publishing uzupełnia ofertę biznesową

Z naszego doświadczenia wynika, że self-publishing bardzo często uzupełnia ofertę biznesową. Widać to szczególnie na przykładzie mniejszych firm, specjalizujących się w bardzo konkretnym asortymencie. Szczególnie tam, gdzie są to produkty, kierowane do specjalistycznych odbiorców, pozycje książkowe są zawsze atrakcyjnym uzupełnieniem. Chcemy przez to powiedzieć, że self-publishing należy traktować dość szeroko. Samopublikacja nie jest związana jedynie z literaturą popularną. I chociaż wyżej podaliśmy przykłady znanych i często wybitnych polskich pisarzy, którzy decydowali się na tę formę wydawniczą, to jest tylko część oferty na rynku sprzedażowym.

Rozważ fulfillment dla self-publishing przed publikacją

Fulfillment dla self-publishing warto wziąć pod uwagę zanim jeszcze podejmie się decyzję o publikacji w tym systemie. Przede wszystkim należy przemyśleć, gdzie planuje się magazynować książki. 500, 1000 egzemplarzy zajmuje sporo miejsca. Jeżeli mamy osobne pomieszczenie, żeby je pomieścić, to jeszcze pół biedy. Jeżeli jednak zdajemy sobie sprawę, że to może być uciążliwe dla codziennego użytkowania przestrzeni, w której żyjemy, warto już przed samopublikacją, zorientować się, jak sobie z tym poradzić. Zwracaliśmy na to uwagę wyżej, że w przypadku dużej popularności, autor staje się pracownikiem, zajmującym się logistyką. Przygotowanie kilkunastu przesyłek dziennie, to czas, który można spożytkować zupełnie inaczej. Nie od dzisiaj wiadomo, że napisanie, a potem wydanie książki, to jedynie początek długiej drogi, która pozwoli dotrzeć ze swoim produktem do odbiorcy. Warto mieć na uwadze również fakt, że posiadanie własnego e-sklepu, prowadzenie przy okazji wydawnictwa fan page’a na portalu społecznościowym – wszystko to zajmuje czas, ale wymaga również odpowiedniego zaangażowania. Klient dzisiaj oczekuje w branży czytelniczej często wyrafinowanych treści. Długich, celnych i autentycznych. Wszystko to wymaga wysiłku intelektualnego, który pozwoli utrzymać uwagę odbiorcy i w rezultacie skłonić do decyzji zakupowej. Fulfillment w tej sytuacji jest rozwiązaniem optymalnym. Książki zamiast trafiać do autora, przesyłane są z drukarni prosto do magazynu. Odchodzi przy tym cały cykl czynności, związanych z rozpakowaniem, wniesieniem do domu. Jeżeli to jeszcze jest na parterze, to zapewne nie stanowi większego problemu. Jeżeli jednak całą dostawę trzeba wnieść na drugie lub trzecie piętro, zaczyna z tego się robić większa praca. Z drugiej strony uniezależnienie swojego wydawniczego projektu od czynności czysto logistycznych, jak już wspominaliśmy daje szansę na inne, potrzebne realizacje. 

Skontaktuj się z nami

Parking Paczek jest doświadczoną firmą, specjalizującą się w obsłudze zamówień. Przyjmujemy towar, magazynujemy, a następnie pakujemy i przekazujemy przesyłki kurierom. Stawiamy na wysoką jakość obsługi Klienta. 

Kontakt z nami:

Magazyn e-commerce

Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl

Biuro ParkingPaczek

Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl

PARKINGPACZEK OFERUJE
KOMPLEKSOWĄ OBSLUGĘ


Już dzisiaj dowiedz się jak możemy Ci pomóc!
KONTAKT

KONTAKT

Zapraszamy do rozmowy.

Biuro

Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl

Magazyn e-commerce

Przyczyna Dolna 13
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl


Wiadomość
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w związku z Polityką prywatności

Poradnik ecommerce

Outsourcing logistyki dla małego ecommerce – mądre rozwiązanie na rozwój i optymalizację kosztów

2025-05-07

W prowadzeniu małego sklepu internetowego przychodzi moment, kiedy logistyka zaczyna blokować rozwój. Obsługa zamówień, kontrola stanów magazynowych,..

Czytaj więcej..

Mały sklep, wielkie marzenia – jak fulfillment może zmienić Twoją codzienność

2025-05-07

Pamiętasz ten moment, kiedy założyłeś swój sklep online? Tę ekscytację, kiedy pojawiło się pierwsze zamówienie? Satysfakcję z każdej wysłanej paczki,..

Czytaj więcej..

Fulfillment dla małego ecommerce – klucz do rozwoju bez stresu

2025-05-07

Prowadzenie małego sklepu internetowego to prawdziwa przygoda – codzienna walka o zadowolenie klientów, szybka realizacja zamówień i nieustanne poszuk..

Czytaj więcej..