Fulfillment Polska, to w sumie ta część działalności branży ecommerce, którą zajmuje się Parking Paczek. W prasie, poświęconej tej tematyce, spotkamy się najczęściej z bardzo jednoznacznym przekazem – fulfillment Polska, to rozwiązanie, które oszczędza czas, pieniądze, sporo kłopotów, a przede wszystkim pozwala się rozwijać. Bazując na naszym doświadczeniu możemy to z pełną odpowiedzialnością potwierdzić. Współpracujemy z wieloma partnerami/e-sklepami. Zdajemy sobie sprawę, co to znaczy, przekazać operatorowi zewnętrznemu obsługę logistyczną wszystkich zamówień. Łącznie z przyjmowaniem towaru do magazynu, następnie jego kompletacją, wysyłką, a również kontaktem z klientem w razie zwrotów, czy reklamacji. Wszystkim tym zajmuje się Parking Paczek od lat. Nie tylko zdobyliśmy w tym obszarze doświadczenie, ale śmiało można powiedzieć, że robimy to z sukcesem. Zawierzyło nam sporo firm. Współpracujemy z naszymi partnerami biznesowymi, doskonale zdając sobie sprawę, jak rozwija się rynek handlu elektronicznego. Wiemy na co zwrócić uwagę, znamy niuanse, które często decydują o tym, że klient, zamawiający określony produkt, będzie po całej transakcji, zadowolony z obsługi.
Fulfillment Polska – korzyści, czyli przestrzeń magazynowa
Dlaczego fulfillment Polska, to mniejsze koszty po stronie e-sklepów? Jest tutaj kilka spraw, na które warto zwrócić uwagę. Przede wszystkim powierzchnia magazynowa, która jest niezbędna w ecommerce. W zależności od prowadzonej działalności – sprzedaż najczęściej ma charakter sinusoidalny. Są miesiące, gdzie jest bardzo dobrze, i są takie, gdzie sprzedaż maleje. Fulfillment pozwala myśleć o tym w sposób elastyczny. Jeżeli sprzedaż rośnie, towar na półkach zajmował będzie zapewne więcej miejsca. Jeżeli przez chwilę sprzedaż spadnie, będzie odwrotnie. Plusem więc tego rozwiązania jest fakt, że koszty ponosi się tylko za to miejsce, które w rzeczywistości zajmuje towar. Nie trzeba również brać pod uwagę amortyzacji regałów i wszystkiego, co wiąże się z utrzymaniem magazynu. Tym zajmuje się operator zewnętrzny. Można rzecz jasna zadać pytanie, jak to się dzieje, że jednej i drugiej stronie się to opłaca. Odpowiedź jest bardzo prosta. Fulfillment w przypadku Parkingu Paczek jest efektem współpracy z wieloma e-sklepami. W jednej, dużej przestrzeni magazynowej, znajduje się towar z różnych miejsc, z różnych sprzedażowych wariantów. Każdy w osobnym miejscu, na osobnym regale. To sprawia, że fulfillment Polska jest tak popularnym rozwiązaniem. Każda ze stron dostrzega w tym korzyść. Każdy podmiot może się dzięki temu rozwijać i poszerzać zakres swoich możliwości.
Fulfillment Polska – korzyści, czyli obsługa magazynu
Fulfillment Polska rozwija się w branży ecommerce za sprawą obsługi magazynu. Prawdę mówiąc jest to żywe serce, które sprawia, że powierzenie swojego asortymentu zewnętrznemu operatorowi ma sens. Zasoby ludzkie w Parkingu Paczek, to przede wszystkim doświadczona załoga, która zaczynała przygodę w handlu elektronicznym od własnego e-sklepu. Zwracamy uwagę na ten fakt, ponieważ znamy ten sektor z jednej i drugiej strony. Doskonale orientujemy się, jakie oczekiwania ma potencjalny sklep internetowy – od przyjęcia towaru w magazynie i wysłania w odpowiednim czasie wysyłek do klientów. O fulfillment Polska myślimy kategoriami właściciela e-sklepu, a prowadząc własny biznes, myślimy kategoriami operatora logistycznego. Ten sposób uważnej pracy, pozwala nam wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych partnerów.
Zatem obsługa magazynu przez doświadczony zespół, to nasz priorytet. Przyjęcie towaru, umiejętne rozłożenie go na regałach, pakowanie wysyłek zgodne z wizerunkiem poszczególnych firm, to coś, co wydaje się być dzisiaj wypracowane przez każdy obsługę logistyczną na wysokim poziomie. Parking Paczek w fulfillment Polska dokłada starań, by na identycznym poziomie stała obsługa klienta. W dobie Internetu, możliwości kupujących, którzy mogą przejść od jednego e-sklepu do drugiego w ciągu kilku sekund, sprawiają, że kontakt z nimi jest sprawą priorytetową. Każdy ewentualna reklamacja, zwrot towaru, sytuacja, w której klient nie odebrał paczki z miejsca, które wyznaczył podczas zakupów, wymaga osobnego podejścia. Cel, jaki sobie stawiamy jest jeden – Klient powinien z nami pozostać, wrócić do zakupów właśnie tutaj, wiedząc, że zostanie profesjonalnie obsłużony. Nie ma innego rozwiązania. E-sklepy i obsługa logistyczna są ze sobą tak mocno powiązane w modelu fulfillment, że oba te podmioty pracują na wspólny sukces.
Fulfillment Polska – kontakt z towarem
Znajdziemy w opracowaniach, poświęconych fulfillment Polska, opinie, że jednym z minusów tego rozwiązania jest brak kontaktu z towarem. To znaczy, że właściciel e-sklepu oddaje cały swój asortyment w ręce operatora i nie ma wpływu na to, co się z nim dzieje. Prawdę mówiąc doświadczenie Parkingu Paczek mówi zupełnie co innego. Trudno powiedzieć z czego wynikają te opinie. Wydaje się, że są one zbyt teoretyczne i raczej rzadko mają coś wspólnego z rzeczywistością. Omówimy to na bardzo konkretnym przykładzie.
Fulfillment Polska – nasze doświadczenie
Jakiś czas temu zgłosił się do nas jeden z większych e-sprzedawców określonego asortymentu. Miał w planach przenieść zawartość jednego magazynu i szukał odpowiedniej obsługi logistycznej. W ten sposób trafiliśmy na siebie. Trzeba dodać, że był to asortyment różnorodny, ale z jednej dziedziny. Od małych, wręcz malutkich produktów, po duże, obszerne wyroby. Zgodziliśmy się co do warunków współpracy. A następnie towar został nam dowieziony i przez dwa dni, rozkładaliśmy go na półkach. Pracowaliśmy ze sobą w ten sposób, że był z nami pracownik e-sklepu, doskonale orientujący się w każdym, nawet najmniejszym szczególe. W pierwszy dzień pracy, kiedy należało już reagować na zamówienia, przyjechał do nas właściciel e-sklepu i wspólnie z jego pracownikiem wdrażaliśmy się w przygotowanie wysyłek. Można sobie mniej więcej wyobrazić tę sytuację. Fulfillment Polska w naszym wykonaniu polegał na tym, że przeszliśmy szybkie, ale bardzo przemyślane i zdroworozsądkowe szkolenie. Przez pierwszych kilka dni byliśmy ze sobą na łączach, ponieważ tysiące nowych produktów, nie zawsze szły w parze ze świadomością, w którym dokładnie miejscu magazynu znajduje się poszczególny asortyment. Mieliśmy do siebie zaufanie. Nie będzie z naszej strony ani grama przesady, jeżeli powiemy, że Parking Paczek w tym czasie ani razu nie doprowadził do sytuacji, by zamówiony produkt wyszedł z magazynu z opóźnieniem. Cała nasza wspólna praca – e-sklepu i Parkingu Paczek zaowocowała dobrymi praktykami i profesjonalną obsługą.
Fulfillment Polska – dobre praktyki
Innymi słowy chcemy powiedzieć, że fulfillment Polska, jego jakość, kontakt z towarem będzie wyglądać tak, jak zadbają o to obie strony. Trudno nam sobie wyobrazić sytuację, że jesteśmy zaskoczeni brakiem towaru na magazynie, chyba, że jest to obiektywna sytuacja. Nie wyobrażamy sobie również, by nasz partner biznesowy był zaniepokojony brakiem kontaktu z towarem, który sprzedaje. Jesteśmy zdania, że porozumiewają się ze sobą profesjonaliści i na każdym etapie współpracy, ten model musi być dla wszystkich priorytetem. Jeżeli te relacje są oparte na solidnym fundamencie, trudno sobie wyobrazić sytuację, w której coś nie działa. Kontakt Parkingu Paczek z naszymi klientami biznesowymi/właścicielami e-sklepów jest różnorodny. Każdy ma inny styl, na co innego zwraca uwagę, niemniej wszystkich nas definiuje zaufanie i jasne dla każdej ze stron wyznaczone cele. Idziemy w tym samym kierunku, zależy nam na tym samym i trudno sobie wyobrazić sytuację, kiedy nagle któraś ze stron mogłaby ten cel stracić z oczu.
Fulfillment Polska, czyli współpraca z małymi i średnimi firmami
Korzyści z fulfillment Polska bardzo dobrze widać na przykładzie małych i średnich firm. Pisaliśmy wcześniej, że e-sprzedaż często wygląda tak, że jedne miesiące w tej branży są lepsze pod względem sprzedażowym, a inne wypadają nieco słabiej. Widać to szczególnie po produktach, które w ogóle nastawione są na sezonową sprzedaż, a poza tym czasem, są nabywane sporadycznie. Niemniej obsługa logistyczna daje pod tym względem spore korzyści. Po pierwsze dlatego, że Parking Paczek współpracuje z wieloma firmami. Zatem, kiedy kurier przyjeżdża do nas po przygotowane przesyłki, odbiera ich sporo. Dzięki temu mamy możliwość ustalania cen z poszczególnymi firmami kurierskimi w oparciu o inne przeliczniki. Warto mieć tego świadomość, że zupełnie inne, mniejsze koszty ponosi operator zewnętrzny, niż małe i średnie przedsiębiorstwa, które zajmują się e-sprzedażą.
Fulfillment Polska – korzyści e-sklepu
Nie trzeba dodawać, że wariant fulfillment Polska pozwala e-sklepom skupić się na innych, potrzebnych, a nawet wymaganych czynnościach. Zamiast myśleć o przyjęciu towaru, można więcej czasu poświęcić na promocję konkretnego produktu lub produktów. Jest czas, by sprawdzić i porównać, jak podobne towary są eksponowane u konkurencji. Innymi słowy jest czas ku temu, by wzmacniać sprzedaż w zakresie marketingu, SEO, postów facebookowych i na instagramie. Obszar możliwych, dodatkowych i niezbędnych czynności sprawi zapewne, że decyzja o wyborze logistycznego operatora okaże się strzałem w dziesiątkę. Tym bardziej, że jest czas, aby nie tylko w zakresie prowadzenia e-sklepu podnosić standard sprzedaży. W tym samym czasie można dopracowywać dobre praktyki wysyłki samych produktów. Pod tym względem pojawiają się tutaj nieograniczone możliwości. Jak na przykład spersonalizowane wysyłki, bazujące między innymi na próbkach produktów, poświęcenie większej uwagi stałym klientom. Są to być może szczegóły, ale w czasie dużej konkurencji, warto pamiętać, że to właśnie one budują markę, zaangażowanie konsumentów i ich lojalne zachowanie.
Magazyn ecommerce – skontaktuj się z nami
Parking Paczek jest doświadczoną firmą w branży handlu elektronicznego. Specjalizujemy się w magazynowaniu towaru, komplementacją zamówionych produktów i ich wysyłką. Zapraszamy do kontaktu tych z Państwa, którzy stawiają pierwsze kroki w e-commerce, jak i firmy z długoletnim stażem. Oferujemy wysokiej jakości obsługę magazynową oraz doświadczenie profesjonalnego zespołu.
Kontakt z nami:
Magazyn e-commerce
Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl
Biuro ParkingPaczek
Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl