Fulfillment center, czyli handel elektroniczny w praktyce

Czytaj Dalej

Fulfillment center to nic innego, jak centrum logistyczne, które realizuje usługi dla swoich klientów. Innymi słowy jest to magazyn, który wykonuje zamówienia, składane w sklepie internetowym. W praktyce oznacza to, że centrum fulfillment to miejsce, gdzie przyjmuje się zamówienia, kompletuje produkty, pakuje, a następnie przekazuje przygotowane przesyłki kurierowi. Jednocześnie prowadzi się obsługę klienta, a także przyjmuje reklamacje i zwroty. Ecommerce dzięki temu zyskuje profesjonalnego partnera, który bierze na siebie cały wysiłek, związany z przyjęciem towaru do magazynu, a następnie wysłaniem go do klienta, zgodnie ze specyfikacją zamówienia. Fulfillment center w praktyce obsługuje od kilku do nawet kilkuset podmiotów. To z kolei sprawia, że oferuje poszczególnym e-sklepom korzyści, które ciężko samemu wypracować.

Skontaktuj się z nami

Parking Paczek oferuje usługi fulfillment w pełnym wymiarze – magazynujemy towar, kompletujemy zamówienia i wysyłamy do klientów. Zapraszamy do kontaktu właścicieli e-sklepów, którzy stawiają pierwsze kroki w handlu elektronicznym, jak i firmy z długoletnim stażem. Oferujemy wysokiej jakości usługi oraz doświadczony zespół pracowników.

Kontakt z nami:

Magazyn e-commerce

Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl

Biuro ParkingPaczek

Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl

Fulfillment center, czyli odpowiedź na potrzeby e-sklepów

Fulfillment center zrodził się wraz z rozwojem ecommerce, a dokładnie wraz z rosnącymi potrzebami e-sklepów. Sprzedaż w handlu elektronicznym różni się od tego z czym mamy do czynienia w tradycyjnej sprzedaży. Klient decyduje się na konkretny produkt, ale cała reszta, związana z obsługą klienta jest po stronie e-sprzedawcy. Liczy się zatem czas dostarczenia przesyłki, a więc wszystko, co jest związane z obsługą logistyczną. Każdy szczegół ma tutaj znaczenie. Forma zapakowania towaru, ewentualny rodzaj wypełniacza, uwzględnienie potencjalnych uwag klienta, w końcu – przekazanie paczki w ręce kuriera. Z kolei kupujący będzie kierował się ceną produktu, ale także obsługą, a czasami estetyką spakowania przesyłki. Oczywiście istotne znaczenie będzie miał tutaj czas jej dostarczenia, jak również – czego nie można wykluczyć – zwrot towaru, zachowanie osoby, obsługującej ten proces i to, w jaki sposób będzie reagować podczas rozmowy z kupującym. Wszystkie te elementy mają znaczenie tak dla e-sklepu, który oddaje tę część obowiązków fulfillment center, ale i samo centrum logistyczne musi zadbać, by firmy, z którymi współpracuje, miały poczucie, że wszystkie niezbędne czynności przeprowadzane są w sposób profesjonalny.

Fulfillment center, czyli kompleksowa obsługa

Fulfillment center to nie tylko magazyn ecommerce. To kompleksowa usługa, w której każdy jej element ma swoje znaczenie. Jednym z nich jest integracja systemowa. Oznacza to, że platforma sprzedażowa, z której korzysta e-sklep działała w sposób kompatybilny i została zintegrowana z systemem magazynowym. Jest to pierwszy krok, który pozwala w sposób właściwy, transparentny i czytelny dla wszystkich zainteresowanych, prowadzić właściwą sprzedaż.

Kiedy mamy to za sobą – do magazynu ecommerce muszą dotrzeć produkty, które są dostępne w sprzedaży. Parking Paczek odbiera towar i jest w stanie najpóźniej 24 godziny od dostawy, realizować zamówienia klientów. Towar z kolei przechowywany jest na regałach. Istotne w filozofii fulfillment jest to, że właściciel e-sklepu nie wynajmuje całej przestrzeni magazynowej, a jedynie tyle miejsca, ile zajmują jego produkty. W miesiącach, kiedy sprzedaż jest większa, towary te zajmują więcej miejsca na regałach. Z kolei w okresie, kiedy sprzedaż maleje, np. sezonowo, produktów jest mniej. Jest to jedna z ważniejszych zalet pełnej obsługi logistycznej w handlu elektronicznym.

Kolejnym krokiem jest przyjęcie zamówienia, a następnie skompletowanie zamówionych produktów. Odbywa się to zgodnie z wymaganiami właścicieli e-sklepów. Wskazówki tutaj mogą mieć różny charakter. Począwszy od opakowania, poprzez stosowane wypełniacze, dodatkowe gadżety, czy spersonalizowane dodatki lub wykorzystywaną taśmę, np. z napisem firmy, sprzedającej konkretny produkt. Wszystkie te szczegóły omawiamy, jako Parking Paczek z każdym e-sprzedawcą, dostosowując się do jego potrzeb.

Na co warto zwrócić uwagę w tym punkcie? Operatorzy logistyczni, którzy zawiadują magazynami ecommerce bardzo często dzięki swojej skali mają większe możliwości negocjowania ceny z producentami opakowań, folii, kopert itp. Możliwości w tym względzie mają zdecydowanie większe niż pojedynczy e-sklep, szczególnie na początku swojej działalności. Podobnie rzecz wygląda w kontakcie z kurierami. Tutaj również dzięki ilości zamówień fulfillment center osiąga ciekawsze warunki współpracy. A to z kolei oznacza niższy koszt dostawy pojedynczej paczki. Wszystkie badania wskazują na to, że klient zwraca uwagę na trzy podstawowe sprawy, którymi kieruje się przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Są to – atrakcyjna cena produktu, cena przesyłki oraz czas oczekiwania na dostawę.

Fulfillment center – spodziewane korzyści

Fulfillment center to przede wszystkim zamiana kosztów stałych na zmienne. Wspominaliśmy już o tym, ale warto jeszcze raz o tym napisać, ale w nieco innym kontekście. Otóż, posiadając własny magazyn, opłata zawsze będzie stała. Niezależnie od tego, ile towaru się tam znajduje. Bez względu na to, czy będzie popyt na produkty, które sprzedajesz, czy zanotujesz mniejsze zainteresowanie towarem. Ponadto, co wynika w sposób naturalny z tej sytuacji, przy zdecydowanie większej sprzedaży, a co za tym idzie – zwiększeniem liczby wysyłek, niewątpliwie może to wymagać zatrudnienia nowych pracowników. Korzystanie z centrum logistycznego sprawia, że bez względu na sezonowość sprzedaży towaru, ewentualne potrzeby, związane z przyjęciem pracownika, będzie po stronie operatora. To już nie będą koszty e-sklepu. Owszem, zwraca się wtedy uwagę na fakt, że każdy e-sprzedawca może czas, jaki zyska dzięki temu, poświęcić na to, by zwiększyć rozpoznawalność produktów na rynku, popracować nad reklamą, lepszym marketingiem itp. Jest to rzecz jasna zaleta, której nie sposób zlekceważyć. Niemniej jest to sprawa indywidualna i wszelkie korzyści, jakie wynikają z posiadania zewnętrznego operatora, nie pojawiają się w sposób naturalny. Niemniej czas, jaki się zyskuje, warto zaplanować tak, by e-działalność poszerzała swoje możliwości, a co za tym idzie zdobywała nowych klientów. Resztą zajmie się już centrum logistyczne.

Fulfillment center – przewaga nad konkurencją

Warto zwrócić uwagę również i na tę korzyść. Szczególnie jest ona widoczna przy dużych zamówieniach wielu różnych towarów w sytuacji, kiedy klient oczekuje, że wysyłka wyjdzie jeszcze tego samego dnia. Nie ma wątpliwości, że wymagania konsumentów w tym zakresie są duże. Im większy popyt na nasze produkty, tym większa odpowiedzialność dostarczenia ich w odpowiednim czasie. Parking Paczek przykłada do tego specjalną wagę. Zdajemy sobie sprawę,  że konkurencyjność w tym zakresie ma istotne znaczenie. Nie sposób oferować klientowi coraz to ciekawsze i atrakcyjniejsze produkty, nie mając odpowiedniego zaplecza, które będzie realizować terminowo przesyłki. Na tym zresztą polega ogromna różnica między tradycyjną sprzedażą, a ecommerce. W tej pierwszej nowa dostawa, na którą jest popyt, sprowadza się do tego, że pojawia się na półkach, a klienci sami po nią sięgają i następnie udają się do kasy. Zatem sprzedaż jest natychmiastowa, a towar schodzi z półek przy dużym zainteresowaniu kupujących w sposób błyskawiczny. W handlu elektronicznym do pewnego stopnia jest podobnie. To znaczy, że klient, owszem, wrzuci do wirtualnego koszyka produkt, ale towar dopiero będzie w odpowiedni sposób pakowany i przygotowany do wysyłki. Czas oczekiwania na kupiony produkt ma tutaj ogromne znaczenie. I w tym sensie konkurencyjność na tle innych e-sprzedawców jest nie do przecenienia. Fulfillment center przy każdej tego typu sytuacji doskonale zdaje sobie sprawę z priorytetów i tego, jak ważny jest ten czynnik czasowy.

Konkurencyjność przy zewnętrznej obsłudze ma jeszcze jeden ważny aspekt. Jest nim ekspansja na rynki zagraniczne. Fulfillment center, to miejsce, gdzie pracują osoby, które mają doświadczenie w tego typu logistycznych przedsięwzięciach. Orientują się doskonale w kosztach, czasie dostawy, podatkach, cle oraz obsłudze zwrotów. Nie trzeba się tego uczyć, zdobywać wiedzę, a nawet – w szczególnych przypadkach – delegować do tego typu zadań konkretnego pracownika. Zewnętrzna obsługa logistyczna zajmie się tym wszystkim w sposób profesjonalny. A e-sprzedawca nie straci kontroli nad swoim i produktami.

Fulfillment center wysyła, e-sklep sprzedaje

Jednym słowem centrum logistyczne sprowadza się do bardzo prostej zasady. E-sklep sprzedaje, a fulfillment center wysyła towar. Dzięki temu możesz dotrzeć do większej liczby klientów, nawet wtedy, jeżeli magazyn, w którym przechowujesz swoje produkty, nie znajduje się tuż za ścianą. Jednocześnie masz pełną kontrolę nad tym, jakie produkty schodzą szybciej, jakie znajdują się w tak zwanym długim ogonie. To z kolei sprawia, że twoje działania marketingowe nabierają większego znaczenia i stają się dzięki temu bardziej precyzyjne.

Parking Paczek ma nie tylko doświadczenie w tym zakresie. Zaczynaliśmy od prowadzenia e-sklepu. Doskonale zdajemy sobie sprawę – na czym polega skuteczne magazynowanie towaru, a przede wszystkim obsługa klienta. Szczególnie ten drugi czynnik z roku na rok staje się coraz ważniejszym atrybutem operatorów logistycznych. Nasza wyspecjalizowana grupa pracowników magazynowych doskonale sprawdza się również w tym obszarze.

PARKINGPACZEK OFERUJE
KOMPLEKSOWĄ OBSLUGĘ


Już dzisiaj dowiedz się jak możemy Ci pomóc!
KONTAKT

KONTAKT

Zapraszamy do rozmowy.

Biuro

Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl

Magazyn e-commerce

Przyczyna Dolna 13
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl


Wiadomość
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w związku z Polityką prywatności

Poradnik ecommerce

Outsourcing logistyki dla małego ecommerce – mądre rozwiązanie na rozwój i optymalizację kosztów

2025-05-07

W prowadzeniu małego sklepu internetowego przychodzi moment, kiedy logistyka zaczyna blokować rozwój. Obsługa zamówień, kontrola stanów magazynowych,..

Czytaj więcej..

Mały sklep, wielkie marzenia – jak fulfillment może zmienić Twoją codzienność

2025-05-07

Pamiętasz ten moment, kiedy założyłeś swój sklep online? Tę ekscytację, kiedy pojawiło się pierwsze zamówienie? Satysfakcję z każdej wysłanej paczki,..

Czytaj więcej..

Fulfillment dla małego ecommerce – klucz do rozwoju bez stresu

2025-05-07

Prowadzenie małego sklepu internetowego to prawdziwa przygoda – codzienna walka o zadowolenie klientów, szybka realizacja zamówień i nieustanne poszuk..

Czytaj więcej..