Fulfillment

Procesy logistyczne w rękach zewnętrznego operatora

Przekonaj się
Polacy polubili zakupy przez Internet. 77% internautów deklaruje, że robi to online. Parking Paczek ma w tym swój udział. Jesteśmy dobrze oceniani przez naszych Klientów.
Złożone zamówienia realizujemy na bieżąco. Każda przesyłka trafa do odbiorcy tak szybko, jak to tylko możliwe.Przekonaj się

Fulfillment Polska należy do jednego z trzech głównych procesów logistycznych w handlu elektronicznym. Pozostałe dwa, to własna logistyka lub dropshipping. Parking paczek specjalizuje się w magazynowaniu, kompletacji towaru, pakowaniu, wysyłce oraz obsłudze zwrotów i reklamacji. Fulfillment, jako pojęcie, odzwierciedlające zewnętrzną obsługę e-sklepu może oferować dodatkowe usługi, jak na przykład działania marketingowe, informatyczne, a nawet związane z finansami, czy obsługą księgowości. Obecne raporty rynku e-commerce wykazują, że operatorzy fulfillment są istotnym ogniwem w łańcuchu dostaw. Jako jedyni kontaktują się z różnymi graczami e-handlu, do których rzecz jasna należą właściciele e-sklepów, klienci i kurierzy. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w Polsce jest to wciąż rozwijający się segment e-commerce. Dlatego też możemy spotkać się z ciekawymi rozwiązaniami na poziomie pojedynczego operatora fulfillment, które zaskakują świeżością usługi lub ulepszonym czasem obsługi klienta. W tym sensie Parking Paczek stawia na elastyczność oferty, by jak najlepiej dostosować się do potrzeb e-sprzedawców.

Fulfillment Polska, czyli doświadczenie Parkingu Paczek

Usługa Fulfillment Polska polega na tym, że część procesów logistycznych prowadzona jest przez zewnętrznego operatora, jakim jest na przykład Parking Paczek. Towar, którym handluje sklep internetowy, dostarczany jest do zewnętrznego magazynu i stamtąd wysyłany do klientów, zgodnie ze specyfikacją zamówienia. Nie jest tajemnicą jeżeli powiemy, że aby ten proces mógł przebiegać sprawnie, towar e-sklepu nie tylko jest dostarczany do magazynu. Na miejscu – produkty muszą zostać odpowiednio rozpakowane, przeniesione na półki, a następnie racjonalnie zarządzane.

Doświadczenie Parkingu Paczek podpowiada nam, że od czasu do czasu niezbędne jest sprawdzenie stanów magazynowych, co nie zawsze jest takie oczywiste, kiedy omawia się fulfillment. Niemniej warto dodać, że poza oczywistą obsługą, której składowe wymieniliśmy wyżej, przygotowywane są również dokumenty sprzedaży (faktury, paragony), jak i wysyłki (listy przewozowe). Obsługiwane są jednocześnie różne kanały sprzedaży i dystrybucji, a współpraca z e-sklepami polega również na tym, by dostosowywać się do rozmaitych stron sprzedażowych, na których postawione są sklepy internetowe.

Ścisła współpraca ze sklepami internetowymi umożliwia na bieżąco dostosowywać przestrzeń magazynową w zależności od popytu sprzedawanych towarów. Jeżeli trzeba można ją zmniejszyć lub zwiększyć. Plusem, o czym warto pamiętać, jest sytuacja, w której brane są pod uwagę przy rozliczeniach tylko i wyłącznie zajmowane regały. Stąd też popularność fulfillment Polska, ponieważ wynajęcie lub dzierżawa własnego magazynu zawsze będzie się wiązać z większymi kosztami. W ogólnym rozrachunku istotne jest również to, że zewnętrzny operator przygotowuje raporty ze swojej działalności, dzięki czemu e-sprzedawcy mają wgląd nie tylko w wielkość sprzedaży, co jest dla nich widoczne w e-sklepie, ale również w ilości reklamacji i zwrotów.

Fulfillment Polska, czyli kluczowe usługi

Kluczową działalnością Fulfillment Polska są usługi, polegające na magazynowaniu towaru, przeznaczonego do sprzedaży. W obecnym czasie truizmem będzie jeżeli powiemy, że zewnętrzny magazyn jest idealnym rozwiązaniem dla e-sprzedawców. Poza sytuacją, kiedy e-handlowcy posiadają własną przestrzeń magazynową, usługa fulfillment w każdej innej opcji jest optymalnym wyjściem. Przede wszystkim dlatego, że to na barkach zewnętrznego operatora jest utrzymanie magazynu, jego ubezpieczenie, dbałość o towar oraz zatrudnienie pracowników, niezbędnych do obsługi. Zatem nie tylko w tej opcji odchodzą koszty, związane z wymienionymi wyżej sprawami, ale również czas potrzebny na skompletowanie, wysyłkę oraz kontakt z klientem.

Fulfillment Polska to również elastyczność w zakresie współpracy z różnymi e-sklepami, które oferują produkty różnych branż. Parking Paczek pod tym względem za każdym razem dostosowuje swoje usługi, zdając sobie sprawę, że wymagania co do konkretnych towarów często różnią się od siebie. Innymi słowy bierzemy pod uwagę specyfikę towaru oraz ewentualne dodatkowe procedury, związane na przykład z wartością samej przesyłki, czy z zasadami bezpieczeństwa.

Fulfillment Polska i rynek e-commerce

Nie byłoby handlu elektronicznego bez dostępu do Internetu. Wraz z rozwojem tej technologii, na rynku sprzedaży wzrosła nie tylko konkurencyjność. Sektor ten jest dzisiaj najszybciej rozwijającym się i najbardziej dynamicznym obszarem gospodarki. Oczywiście Internet nie decyduje o wszystkim, ale jest głównym motorem rozwoju e-handlu. Natomiast o tym, co sprawia, że jest tak atrakcyjny, decydują dzisiaj urządzenia przenośne, które umożliwiają w każdym miejscu i o dowolnej godzinie zamówić towar bez względu na to, w którym miejscu świata się on znajduje.

Co ma na to wpływ? Wydaje się, że decyduje o tym dość niski próg wejścia na rynek e-handlu. Nie trzeba mieć własnego sklepu, nie trzeba inwestować w klimatyzację, czy ogrzewanie lub płacić rachunków za prąd. Wystarczy mieć pomysł na sprzedaż, zainwestować w witrynę sklepową i – co podkreślamy – zaufać usłudze fulfillment Polska, oferowanej przez zewnętrznych operatorów. Prawdę mówiąc przy optymalnym rozwiązaniu, można nigdy nie zobaczyć produktów, które się sprzedaje, opierając swoją sprzedaż o logistykę fulfillment. Dzięki temu e-sklepy i firmy oszczędzają na kosztach stałych, jak i zmiennych.

Niewątpliwie największym wyzwaniem e-commerce jest logistyka i obsługa klienta. Przede wszystkim dlatego, bo na każdym możliwym poziomie różni się ona od tradycyjnej sprzedaży. Jeżeli – jak wspomnieliśmy wyżej – otwarcie e-sklepu nie jest zbyt wielkim wyzwaniem, to dostarczenie towaru do klienta jest procesem skomplikowanym i na pewno kosztownym. Fulfillment, czyli pełna obsługa sprzedaży, na pewno wychodzi naprzeciw potrzebom sklepów internetowych. Najnowsze raporty, dotyczące polskiego e-commerce, wyraźnie wskazują, że pełna obsługa logistyczna jest w stosunkowo młodym stadium rozwoju. Co nie znaczy rzecz jasna, że sobie nie radzi z przyjmowaniem towaru, jego kompletacją i wysyłką. Przeciwnie – duże, jak i małe firmy, zajmujące się tą dziedziną logistyki, świetnie sobie radzą. Przede wszystkim dlatego, że e-sklepy doceniają ich jakość usług oraz drzemiący w nich potencjał. Pod tym względem polski rynek nie różni się od zachodniego. Owszem, nie jest to jeszcze ta skala, nie zawsze można porównać oba rynki pod względem rozwiązań technologicznych, niemniej kierunek rozwoju jest spójny dla wszystkich.

Co ciekawe fulfillment Polska ze względu na swoje geograficzne położenie jest niezwykle atrakcyjny dla rynków zachodnich. To tutaj coraz częściej powstają sporej wielkości projekty, związane z e-handlem. A jest to podyktowane tańszą, ale wykwalifikowaną siłą roboczą, a także doświadczoną kadrą menadżerską. Te procesy widoczne są w dużej skali. Widać to szczególnie na przykładzie Amazonu, czy obsługi Zalando, którego produkty wysyłane są z magazynu w Gardinie. To tylko świadczy o tym, że fulfillment w Polsce szybko i sprawnie się rozwija, jego możliwości oraz stopień profesjonalizacji doceniany jest nie tylko w Polsce, ale również w zachodniej Europie. Nie jest też tajemnicą, że coraz częściej zwraca się uwagę, że Polska może być pod tym względem głównym graczem na przykład w specjalizacji zwrotów towarów.

Fulfillment Polska w najnowszych raportach

Na uwagę zasługują wszelkiego rodzaju raporty, badające jakość usług fulfillment Polska. Zdecydowana większość z nich opiera się na ankietach przeprowadzonych z właścicielami e-sklepów lub ich menadżerami. Na pytania o to, czy są zadowoleni z tych usług większość odpowiedzi w skali 1-5, osiąga średnią 4,19. Zaledwie 2,2% badanych odpowiada, że jest im to obojętne lub nie mają zdania, natomiast nikt nie zaznaczył oceny, która by mówiła, że są niezadowoleni lub bardzo niezadowoleni (raport Gemius-a z 2020 roku). Jak z tego wynika, jakość obsługi e-sklepów przez zewnętrznych operatorów stoi na wysokim poziomie i to właśnie ten czynnik świadczy o tym, że outsourcing w Polsce ma ogromny potencjał, a rynek w tym zakresie jest sprofesjonalizowany. To z kolei oznacza, że w sytuacji, kiedy nowe e-sklepy wejdą na rynek, wybór operatora usługi fulfillment nie powinien sprawiać żadnych problemów.

Podobnie, w tym samym raporcie, wskazuje się, że korzyści, jakie wynikają z usług fulfillment Polska, to przede wszystkim oszczędność czasu, minimalizacja kosztów obsługi logistycznej, lepsza kontrola kosztów, możliwość koncentracji na działalności podstawowej, wygoda. Zwraca się uwagę na również na mniejsze problemy z sezonowością, mniejsze problemy z pracownikami, wspólne doskonalenie procesów z dostawcą usług fulfillment, większa satysfakcja klientów.

Nie ma wątpliwości, że e-commerce w Polsce jest rozwojową branżą. Podobnie sprawa ma się z usługami fulfillment. Uważa się, że jest to segment handlu elektronicznego bardzo perspektywiczny, pomimo tego, że jest we wstępnym stadium rozwoju. To nie znaczy, że tego rodzaju usługi stoją na niskim poziomie. Przeciwnie. Jak wskazaliśmy wcześniej – te firmy, które korzystają z zewnętrznych operatorów logistycznych wskazują na wysoki profesjonalizm usług. Korzyści, jakie z tego wynikają również nie są tajemnicą. To właśnie one decydują o tym, że e-sklepy decydują się na tego rodzaju współpracę, poświęcając czas na rozwój własnego biznesu.

Doświadczenie Parkingu Paczek pod tym względem wyrosło z doświadczenie prowadzenia własnego e-sklepu.  Doskonale orientujemy się w potrzebach naszych partnerów, z którymi współpracujemy. Nie są to więc teoretyczne dywagacje, ale bardzo rzeczowe i praktyczne formy angażujące.

Skontaktuj się z nami

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z naszą ofertą. Chętnie też porozmawiamy o szczegółach.

Magazyn e-commerce

Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl

Biuro ParkingPaczek

Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl

KONTAKT

Zapraszamy do rozmowy.

Biuro

Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl

Magazyn e-commerce

Przyczyna Dolna 13
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl


Wiadomość
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w związku z Polityką prywatności

Poradnik ecommerce

Ecommerce 2024 – wyzwania i trendy

2024-01-31

Ecommerce niewątpliwie stał się jednym z ważniejszych elementów światowej gospodarki. Od czasu, kiedy Internet zrewolucjonizował świat, zmieniło się r..

Czytaj więcej..

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku

2023-12-24

Drodzy Klienci, Współpracownicy, Kontrahenci, Osoby, które odwiedzają nas regularnie, od czasu do czasu oraz Wszyscy, którzy ot tak, po prostu, cieszą..

Czytaj więcej..

Cross border w ecommerce

2023-11-30

Cross border w ecomerce należy rozumieć jako sprzedaż za granicę. Innymi słowy mówimy o sytuacji, w której e-sklep posiada produkty, kupowane przez Kl..

Czytaj więcej..