Fulfillment dla sklepów internetowych małych i dużych

Czytaj Dalej

Fulfilment dla sklepów internetowych dedykowany jest małym e-sklepom, jak i dużym. Opłaca się w każdym przypadku. Ecommerce rozwija się w tempie ekspresowym. Na porządku dziennym są dzisiaj zakupy, dokonywane drogą elektroniczną. Z jednej strony jest to zasługa postępu technologicznego, który uczynił z handlu elektronicznego jedną z ważniejszych branż w światowej gospodarce. Z drugiej strony jego efektem jest możliwość szybkiego porównywania cen, przełączania się z jednej platformy zakupowej na drugą, wyboru odpowiedniej opcji zapłaty itd., itp. W odróżnieniu od tradycyjnych zakupów – ecommerce oferuje konsumentowi większą paletę możliwości. Fulfillment natomiast jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie handlem w sieci. Oferuje przedsiębiorcom bez względu na wielkość ich e-biznesu pełną obsługę logistyczną, począwszy od powierzchni magazynowej, przyjęcia towaru do magazynu, po przygotowanie wysyłki, obsługę klienta, zwrot towarów i rozpatrywanie reklamacji.

Parking Paczek, czyli fulfillment dla sklepów internetowych

Parking Paczek specjalizuje się w pełnej obsłudze logistycznej sklepów internetowych. Fulfillment w naszym wydaniu polega na przyjęciu towaru na magazyn, sprawdzeniu, czy dostarczone produkty w zakresie ilości i specyfikacji zgodne są z dokumentacją. Zajmujemy się obsługą platform sprzedażowych. Przyjmujemy zamówienia, kompletujemy produkty i przygotowujemy je do wysyłki zgodnie z zaleceniami e-sprzedawców. Następnie przekazujemy tak przygotowane wysyłki w ręce kurierów. Obsługujemy również zwroty i reklamacje. Kontaktujemy się z klientami, jeżeli tego wymaga sytuacja.

Mamy doświadczenie, profesjonalną grupę osób, obsługującą magazyn. Skontaktuj się z nami, by omówić szczegóły. Działamy elastycznie, dbając o satysfakcję klienta, jak i e-sprzedawcy.

Kontakt z nami:

Magazyn e-commerce

Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl

Biuro ParkingPaczek

Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl

Fulfillment dla sklepów internetowych – dwa podmioty

Fulfillment dla sklepów internetowych jest współpracą dwóch osobnych podmiotów. Z których pierwszy, zajmujący się obsługą logistyczną, funkcjonuje na rynku dzięki temu, że właściciele e-sklepów widzą sens w zewnętrznej obsłudze. Innymi słowy – uczestnicy ecommerce są nie tylko na siebie skazani, co bardziej połączeni siecią zależności, które w końcowym efekcie powinny przynosić obu partnerom korzyści. Bierze się to stąd, że proces sprzedaży jest dwuetapowy. Inaczej niż w tradycyjnym modelu. To znaczy, że najpierw klient zamawia produkt na platformie zakupowej (pierwszy etap), a dopiero potem następuje realizacja wysyłki (drugi etap). Już tylko na tym prostym przykładzie widać wyraźnie, że w odróżnieniu od stacjonarnych sklepów – pojawia się między zamawiającym, a sprzedającym czas potrzebny na przygotowanie wysyłki, przekazanie jej kurierowi i dostarczenie do klienta. To jest najważniejsza różnica i właśnie wokół niej powstaje cały proces logistyczny, który ma swoje prawa, zupełnie obce stacjonarnej sprzedaży. Wystarczy, że wyobrazimy sobie sytuację, że klient zamawia towar, którego nie ma na magazynie. W zwykłym sklepie – nie dochodzi do sprzedaży. Nie ma możliwości transakcji. Inaczej rzecz się przedstawia w handlu elektronicznym.

  1. a) po pierwsze towar można sprowadzić z hurtowni lub od producenta
  2. b) istnieje możliwość skorzystania z formy dropshippingu, czyli zlecenia wysyłki towaru bezpośrednio z hurtowni lub od producenta
  3. c) detaliczny zakup towaru, który umożliwia zysk ze sprzedaży

Fulfillment dla sklepów internetowych

Dwuetapowość sprzedaży ma tutaj ogromne znaczenie dla fulfillment. Nie tylko fakt, że jesteśmy w stanie dostarczyć towar do klienta nawet, jeżeli konkretnego produktu nie ma fizycznie w magazynie. W sprzedaży internetowej uwaga konsumenta, mówiąc najogólniej, skupia się na złożeniu zamówienia, oczekiwania na zakupiony przedmiot (im szybciej zostanie dostarczony, tym lepiej) i odebrania wysyłki od kuriera lub w ustalonym punkcie odbioru. Outsourcing logistyczny obejmuje przede wszystkim ten drugi etap sprzedaży, którego poszczególne procesy są poza zasięgiem kupującego. Im lepiej fulfillment jest zorganizowany tym większe zadowolenie kupującego i tym samym oba podmioty, czyli e-sklep i obsługa logistyczna zamówienia, mogą uznać, że ich wysiłki przynoszą określone korzyści.

Warto dodać, że nie jest to jedyny wyróżnik sprzedaży internetowej. W tradycyjnym obiegu również możemy spotkać się z podobnymi zabiegami, np. w formie sprzedaży katalogowej. To znaczy, że tutaj również towar, którego fizycznie nie ma na półce może zostać dostarczony. Pytanie rzecz jasna jest takie, czy w obecnym czasie zdaje to jeszcze egzamin i czy potencjalny klient zdecyduje się na ten rodzaj transakcji, czy może jednak sprawdzi dostępność poszukiwanego towaru w sprzedaży internetowej. Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, a wszystko w sumie zależy od rodzaju poszukiwanego asortymentu i osobowości klienta.

Fulfillment dla sklepów internetowych – środowisko sprzedaży

Drugim ważnym wyróżnikiem ecommerce jest to, jak prezentowane są produkty w środowisku wirtualnym. A więc, jak małe i duże sklepy internetowe radzą sobie, by przyciągnąć klienta do swoich e-sklepów, w jaki sposób generują popyt na konkretne towary i jakie stosują techniki, by wraz z popularnymi towarami sprzedawane były również te, należące do tzw. długiego ogona (pisaliśmy o tym w maju tego roku). Przewaga e-sprzedaży nad tradycyjną jest nie do podważenia. Wystarczy powiedzieć, że w największym okresie sprzedażowym (np. przed świętami) ruch na stronie e-sklepu dochodzi nawet do kilkudziesięciu tysięcy użytkowników. Widzimy zatem, że nigdy by się to nie mogło zdarzyć w tradycyjnej sprzedaży, by jednocześnie tyle osób przeglądało półki sklepowe. Ale przede wszystkim zdajemy sobie sprawę, że to właśnie fulfillment ze swoim magazynem i specjalistyczną obsługą klienta, jest w stanie odpowiadać i reagować na ruch, jaki pojawia się w największym okresie sprzedażowym.

W praktyce widzimy w ten sposób kolejną przewagę e-sklepów nad sprzedażą tradycyjną. Po pierwsze e-handel jest w stanie zaproponować na swoich witrynach tak duży asortyment, że klient będzie miał naprawdę duży wybór, którego nie sposób wygenerować w tradycyjnym sklepie. Po drugie – prezentacja towaru na stronie witryny sprzedażowej jest niemalże nieograniczona, co w żaden sposób nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. I po trzecie, dzięki fulfillment, w którym specjalizuje się Parking Paczek, koszty właściciela e-sklepu sprowadzają się do fizycznego towaru, magazynowanego na półkach. Przy dużym popycie i większej ilości towaru – koszty te rosną, a przy mniejszym popycie – koszty maleją. Jest to zatem niezwykle elastyczny wariant.

Szybkość i efektywność

Trzecim ważnym wyróżnikiem małych i dużych sklepów internetowych jest możliwość szybkiego i efektywnego wyszukiwania towaru. Różnica jest dla każdego zrozumiała. Szczególnie jeżeli sobie wyobrazimy sytuację, w której wchodzimy do dużego tradycyjnego sklepu i szukamy towaru, rozglądamy się, aż w końcu trafiamy na pracownika, który kieruje nas w odpowiednie miejsce. Zajmuje to czas, związany z dotarciem do sklepu, wyszukaniem towaru, po stronie tradycyjnej sprzedaży, związane to jest z kosztami pracowniczymi. W e-sklepie ten problem, co zrozumiałe, odchodzi na bok i zupełnie nie jest brany pod uwagę. W tym wariancie zyskuje tak klient, jak i przedsiębiorca. Mało tego – posiadanie dużej ilości asortymentu w żaden sposób nie komplikuje sytuacji. Interesujący produkt zostaje znaleziony w ekspresowym tempie.

Inne wyróżniające cechy

Będąc jeszcze w temacie e-sklepów warto zwrócić na inne charakterystyczne cechy ecommerce. Wyróżnilibyśmy następujące:

  1. a) docieranie do klienta poprzez mailing lub portale społecznościowe. Jedna i druga możliwość jest wszystkim znana. Maile od firm, sprzedawców itp., otrzymujemy często, a dzięki współczesnym skrzynkom mailowym, trafiają one do odpowiedniej przegródki z ofertami. Czy klikami w nie, czy nie, to już inna sprawa i wymagałaby osobnego artykułu. Niemniej i w tym zakresie powstaje cała baza literatury, zwracająca uwagę na to, jak się do tego zabrać, na co zwrócić uwagę i jak być widocznym w zalewie tego typu informacji. Nie jest to na pewno proste, ale możliwe do przyswojenia i zrealizowania. Co do roli portali społecznościowych w ecommerce każdy zdaje sobie sprawę, że mają one istotne znaczenie, przy czym liczy się tutaj obrana strategia, która umożliwi zaistnienie w świadomości odbiorcy/konsumenta. Jakkolwiek byśmy tych dwóch procesów nie opisali, musimy zdawać sobie sprawę, że mają one przewagę nad tradycyjną reklamą, np. w telewizji, czy prasie. Otóż tak system mailingowy, jak i w ramach portali społecznościowych umożliwia natychmiastowe złożenie zamówienia.
  2. b) same sklepy internetowe przybierają społecznościowy charakter. Polega to na tym, że można oceniać produkty. Co zrozumiałe – te, z większą ilością pozytywnych opinii będą przykuwać uwagę klienta, a te z mniejszą – niekoniecznie. Budowanie w ten sposób marki produktów ma znaczenie, podobnie, jak wspieranie w ten sposób samego sprzedawcy. Nie trzeba dodawać, ze negatywne opinie, czy ich przewaga przy określonym produkcie wiąże się w naturalny sposób z tym, że konsument nie będzie zainteresowany takim towarem, nawet, jeżeli właśnie go poszukuje.
  3. c) ecommerce ułatwia również śledzenie zachowań klienta. Pozwala to w efekcie na sprzedaż krzyżową, tzw. cross-selling. Co to oznacza w praktyce? Że klientowi proponuje się produkty, którymi z dużym prawdopodobieństwem może być zainteresowany. Można dzięki temu rozwiązaniu zbudować pakiet produktów, a w konsekwencji sprawić, że mniej popularne towary znajdą kupców. Nie każdy kupujący od razu zdaje sobie sprawę, że istnieje cały szereg propozycji zakupowych, które mogą okazać się interesujące, a nawet pożądane.
  4. d) wirtualny koszyk to kolejny element, który wyróżnia ecommerce. Po pierwsze klient może śledzić wartość zakupów i w odpowiedniej chwili przerwać dalsze zakupy. Może również zrezygnować z któregoś z produktów, wrócić do e-sklepu po godzinie, dwóch lub w czasie, w którym będzie mógł je kontynuować. Śledzenie tego typu zachowań pozwala z jednej strony prognozować ewentualny popyt, jak i stany magazynowe.
  5. e) automatyzacja procesów zamówienia pozwala na to, by w jednym czasie duża liczba klientów złożyła zamówienie i dokonała zakupu. Ma to znaczenie szczególnie w miesiącach, w których sezonowo następuje większe niż zazwyczaj zainteresowanie klientów zakupami.

Fulfillment dla małych i dużych sklepów internetowych – korzyści

Warto w tym miejscu wymienić kilka ważnych punktów, które sprawiają, że korzyści z fulfillment dla sklepów internetowych są znaczące.

  1. a) przede wszystkim zmniejszają się po stronie e-sklepów nakłady na infrastrukturę logistyczną. Nie trzeba inwestować w magazyn, ani w jego wyposażenie
  2. b) zmniejszają się koszty pracy
  3. c) możliwość skoncentrowania się na podstawowej działalności
  4. d) większa specjalizacja
  5. e) większa elastyczność wobec zmiennych na rynku ecommerce
  6. f) możliwość zaplanowania wejścia na nowy/e rynki
  7. g) skupienie się na podniesieniu jakości usług, np. szybsza realizacja zamówień, mniejszy odsetek reklamacji, bardziej komplementarne informowanie klienta o stanie realizacji zamówienia

PARKINGPACZEK OFERUJE
KOMPLEKSOWĄ OBSLUGĘ


Już dzisiaj dowiedz się jak możemy Ci pomóc!
KONTAKT

KONTAKT

Zapraszamy do rozmowy.

Biuro

Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl

Magazyn e-commerce

Przyczyna Dolna 13
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl


Wiadomość
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w związku z Polityką prywatności

Poradnik ecommerce

Ecommerce 2024 – wyzwania i trendy

2024-01-31

Ecommerce niewątpliwie stał się jednym z ważniejszych elementów światowej gospodarki. Od czasu, kiedy Internet zrewolucjonizował świat, zmieniło się r..

Czytaj więcej..

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku

2023-12-24

Drodzy Klienci, Współpracownicy, Kontrahenci, Osoby, które odwiedzają nas regularnie, od czasu do czasu oraz Wszyscy, którzy ot tak, po prostu, cieszą..

Czytaj więcej..

Cross border w ecommerce

2023-11-30

Cross border w ecomerce należy rozumieć jako sprzedaż za granicę. Innymi słowy mówimy o sytuacji, w której e-sklep posiada produkty, kupowane przez Kl..

Czytaj więcej..