Fulfilment dla sklepów internetowych dedykowany jest małym e-sklepom, jak i dużym. Opłaca się w każdym przypadku. Ecommerce rozwija się w tempie ekspresowym. Na porządku dziennym są dzisiaj zakupy, dokonywane drogą elektroniczną. Z jednej strony jest to zasługa postępu technologicznego, który uczynił z handlu elektronicznego jedną z ważniejszych branż w światowej gospodarce. Z drugiej strony jego efektem jest możliwość szybkiego porównywania cen, przełączania się z jednej platformy zakupowej na drugą, wyboru odpowiedniej opcji zapłaty itd., itp. W odróżnieniu od tradycyjnych zakupów – ecommerce oferuje konsumentowi większą paletę możliwości. Fulfillment natomiast jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie handlem w sieci. Oferuje przedsiębiorcom bez względu na wielkość ich e-biznesu pełną obsługę logistyczną, począwszy od powierzchni magazynowej, przyjęcia towaru do magazynu, po przygotowanie wysyłki, obsługę klienta, zwrot towarów i rozpatrywanie reklamacji.
Parking Paczek, czyli fulfillment dla sklepów internetowych
Parking Paczek specjalizuje się w pełnej obsłudze logistycznej sklepów internetowych. Fulfillment w naszym wydaniu polega na przyjęciu towaru na magazyn, sprawdzeniu, czy dostarczone produkty w zakresie ilości i specyfikacji zgodne są z dokumentacją. Zajmujemy się obsługą platform sprzedażowych. Przyjmujemy zamówienia, kompletujemy produkty i przygotowujemy je do wysyłki zgodnie z zaleceniami e-sprzedawców. Następnie przekazujemy tak przygotowane wysyłki w ręce kurierów. Obsługujemy również zwroty i reklamacje. Kontaktujemy się z klientami, jeżeli tego wymaga sytuacja.
Mamy doświadczenie, profesjonalną grupę osób, obsługującą magazyn. Skontaktuj się z nami, by omówić szczegóły. Działamy elastycznie, dbając o satysfakcję klienta, jak i e-sprzedawcy.
Kontakt z nami:
Magazyn e-commerce
Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl
Biuro ParkingPaczek
Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl
Fulfillment dla sklepów internetowych – dwa podmioty
Fulfillment dla sklepów internetowych jest współpracą dwóch osobnych podmiotów. Z których pierwszy, zajmujący się obsługą logistyczną, funkcjonuje na rynku dzięki temu, że właściciele e-sklepów widzą sens w zewnętrznej obsłudze. Innymi słowy – uczestnicy ecommerce są nie tylko na siebie skazani, co bardziej połączeni siecią zależności, które w końcowym efekcie powinny przynosić obu partnerom korzyści. Bierze się to stąd, że proces sprzedaży jest dwuetapowy. Inaczej niż w tradycyjnym modelu. To znaczy, że najpierw klient zamawia produkt na platformie zakupowej (pierwszy etap), a dopiero potem następuje realizacja wysyłki (drugi etap). Już tylko na tym prostym przykładzie widać wyraźnie, że w odróżnieniu od stacjonarnych sklepów – pojawia się między zamawiającym, a sprzedającym czas potrzebny na przygotowanie wysyłki, przekazanie jej kurierowi i dostarczenie do klienta. To jest najważniejsza różnica i właśnie wokół niej powstaje cały proces logistyczny, który ma swoje prawa, zupełnie obce stacjonarnej sprzedaży. Wystarczy, że wyobrazimy sobie sytuację, że klient zamawia towar, którego nie ma na magazynie. W zwykłym sklepie – nie dochodzi do sprzedaży. Nie ma możliwości transakcji. Inaczej rzecz się przedstawia w handlu elektronicznym.
- a) po pierwsze towar można sprowadzić z hurtowni lub od producenta
- b) istnieje możliwość skorzystania z formy dropshippingu, czyli zlecenia wysyłki towaru bezpośrednio z hurtowni lub od producenta
- c) detaliczny zakup towaru, który umożliwia zysk ze sprzedaży
Fulfillment dla sklepów internetowych
Dwuetapowość sprzedaży ma tutaj ogromne znaczenie dla fulfillment. Nie tylko fakt, że jesteśmy w stanie dostarczyć towar do klienta nawet, jeżeli konkretnego produktu nie ma fizycznie w magazynie. W sprzedaży internetowej uwaga konsumenta, mówiąc najogólniej, skupia się na złożeniu zamówienia, oczekiwania na zakupiony przedmiot (im szybciej zostanie dostarczony, tym lepiej) i odebrania wysyłki od kuriera lub w ustalonym punkcie odbioru. Outsourcing logistyczny obejmuje przede wszystkim ten drugi etap sprzedaży, którego poszczególne procesy są poza zasięgiem kupującego. Im lepiej fulfillment jest zorganizowany tym większe zadowolenie kupującego i tym samym oba podmioty, czyli e-sklep i obsługa logistyczna zamówienia, mogą uznać, że ich wysiłki przynoszą określone korzyści.
Warto dodać, że nie jest to jedyny wyróżnik sprzedaży internetowej. W tradycyjnym obiegu również możemy spotkać się z podobnymi zabiegami, np. w formie sprzedaży katalogowej. To znaczy, że tutaj również towar, którego fizycznie nie ma na półce może zostać dostarczony. Pytanie rzecz jasna jest takie, czy w obecnym czasie zdaje to jeszcze egzamin i czy potencjalny klient zdecyduje się na ten rodzaj transakcji, czy może jednak sprawdzi dostępność poszukiwanego towaru w sprzedaży internetowej. Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, a wszystko w sumie zależy od rodzaju poszukiwanego asortymentu i osobowości klienta.
Fulfillment dla sklepów internetowych – środowisko sprzedaży
Drugim ważnym wyróżnikiem ecommerce jest to, jak prezentowane są produkty w środowisku wirtualnym. A więc, jak małe i duże sklepy internetowe radzą sobie, by przyciągnąć klienta do swoich e-sklepów, w jaki sposób generują popyt na konkretne towary i jakie stosują techniki, by wraz z popularnymi towarami sprzedawane były również te, należące do tzw. długiego ogona (pisaliśmy o tym w maju tego roku). Przewaga e-sprzedaży nad tradycyjną jest nie do podważenia. Wystarczy powiedzieć, że w największym okresie sprzedażowym (np. przed świętami) ruch na stronie e-sklepu dochodzi nawet do kilkudziesięciu tysięcy użytkowników. Widzimy zatem, że nigdy by się to nie mogło zdarzyć w tradycyjnej sprzedaży, by jednocześnie tyle osób przeglądało półki sklepowe. Ale przede wszystkim zdajemy sobie sprawę, że to właśnie fulfillment ze swoim magazynem i specjalistyczną obsługą klienta, jest w stanie odpowiadać i reagować na ruch, jaki pojawia się w największym okresie sprzedażowym.
W praktyce widzimy w ten sposób kolejną przewagę e-sklepów nad sprzedażą tradycyjną. Po pierwsze e-handel jest w stanie zaproponować na swoich witrynach tak duży asortyment, że klient będzie miał naprawdę duży wybór, którego nie sposób wygenerować w tradycyjnym sklepie. Po drugie – prezentacja towaru na stronie witryny sprzedażowej jest niemalże nieograniczona, co w żaden sposób nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. I po trzecie, dzięki fulfillment, w którym specjalizuje się Parking Paczek, koszty właściciela e-sklepu sprowadzają się do fizycznego towaru, magazynowanego na półkach. Przy dużym popycie i większej ilości towaru – koszty te rosną, a przy mniejszym popycie – koszty maleją. Jest to zatem niezwykle elastyczny wariant.
Szybkość i efektywność
Trzecim ważnym wyróżnikiem małych i dużych sklepów internetowych jest możliwość szybkiego i efektywnego wyszukiwania towaru. Różnica jest dla każdego zrozumiała. Szczególnie jeżeli sobie wyobrazimy sytuację, w której wchodzimy do dużego tradycyjnego sklepu i szukamy towaru, rozglądamy się, aż w końcu trafiamy na pracownika, który kieruje nas w odpowiednie miejsce. Zajmuje to czas, związany z dotarciem do sklepu, wyszukaniem towaru, po stronie tradycyjnej sprzedaży, związane to jest z kosztami pracowniczymi. W e-sklepie ten problem, co zrozumiałe, odchodzi na bok i zupełnie nie jest brany pod uwagę. W tym wariancie zyskuje tak klient, jak i przedsiębiorca. Mało tego – posiadanie dużej ilości asortymentu w żaden sposób nie komplikuje sytuacji. Interesujący produkt zostaje znaleziony w ekspresowym tempie.
Inne wyróżniające cechy
Będąc jeszcze w temacie e-sklepów warto zwrócić na inne charakterystyczne cechy ecommerce. Wyróżnilibyśmy następujące:
- a) docieranie do klienta poprzez mailing lub portale społecznościowe. Jedna i druga możliwość jest wszystkim znana. Maile od firm, sprzedawców itp., otrzymujemy często, a dzięki współczesnym skrzynkom mailowym, trafiają one do odpowiedniej przegródki z ofertami. Czy klikami w nie, czy nie, to już inna sprawa i wymagałaby osobnego artykułu. Niemniej i w tym zakresie powstaje cała baza literatury, zwracająca uwagę na to, jak się do tego zabrać, na co zwrócić uwagę i jak być widocznym w zalewie tego typu informacji. Nie jest to na pewno proste, ale możliwe do przyswojenia i zrealizowania. Co do roli portali społecznościowych w ecommerce każdy zdaje sobie sprawę, że mają one istotne znaczenie, przy czym liczy się tutaj obrana strategia, która umożliwi zaistnienie w świadomości odbiorcy/konsumenta. Jakkolwiek byśmy tych dwóch procesów nie opisali, musimy zdawać sobie sprawę, że mają one przewagę nad tradycyjną reklamą, np. w telewizji, czy prasie. Otóż tak system mailingowy, jak i w ramach portali społecznościowych umożliwia natychmiastowe złożenie zamówienia.
- b) same sklepy internetowe przybierają społecznościowy charakter. Polega to na tym, że można oceniać produkty. Co zrozumiałe – te, z większą ilością pozytywnych opinii będą przykuwać uwagę klienta, a te z mniejszą – niekoniecznie. Budowanie w ten sposób marki produktów ma znaczenie, podobnie, jak wspieranie w ten sposób samego sprzedawcy. Nie trzeba dodawać, ze negatywne opinie, czy ich przewaga przy określonym produkcie wiąże się w naturalny sposób z tym, że konsument nie będzie zainteresowany takim towarem, nawet, jeżeli właśnie go poszukuje.
- c) ecommerce ułatwia również śledzenie zachowań klienta. Pozwala to w efekcie na sprzedaż krzyżową, tzw. cross-selling. Co to oznacza w praktyce? Że klientowi proponuje się produkty, którymi z dużym prawdopodobieństwem może być zainteresowany. Można dzięki temu rozwiązaniu zbudować pakiet produktów, a w konsekwencji sprawić, że mniej popularne towary znajdą kupców. Nie każdy kupujący od razu zdaje sobie sprawę, że istnieje cały szereg propozycji zakupowych, które mogą okazać się interesujące, a nawet pożądane.
- d) wirtualny koszyk to kolejny element, który wyróżnia ecommerce. Po pierwsze klient może śledzić wartość zakupów i w odpowiedniej chwili przerwać dalsze zakupy. Może również zrezygnować z któregoś z produktów, wrócić do e-sklepu po godzinie, dwóch lub w czasie, w którym będzie mógł je kontynuować. Śledzenie tego typu zachowań pozwala z jednej strony prognozować ewentualny popyt, jak i stany magazynowe.
- e) automatyzacja procesów zamówienia pozwala na to, by w jednym czasie duża liczba klientów złożyła zamówienie i dokonała zakupu. Ma to znaczenie szczególnie w miesiącach, w których sezonowo następuje większe niż zazwyczaj zainteresowanie klientów zakupami.
Fulfillment dla małych i dużych sklepów internetowych – korzyści
Warto w tym miejscu wymienić kilka ważnych punktów, które sprawiają, że korzyści z fulfillment dla sklepów internetowych są znaczące.
- a) przede wszystkim zmniejszają się po stronie e-sklepów nakłady na infrastrukturę logistyczną. Nie trzeba inwestować w magazyn, ani w jego wyposażenie
- b) zmniejszają się koszty pracy
- c) możliwość skoncentrowania się na podstawowej działalności
- d) większa specjalizacja
- e) większa elastyczność wobec zmiennych na rynku ecommerce
- f) możliwość zaplanowania wejścia na nowy/e rynki
- g) skupienie się na podniesieniu jakości usług, np. szybsza realizacja zamówień, mniejszy odsetek reklamacji, bardziej komplementarne informowanie klienta o stanie realizacji zamówienia