Z doświadczenia Parkingu Paczek wynika, że magazyn dystrybucyjny dla ecommerce jest najlepszym rozwiązaniem dla każdego rodzaju firmy, która zamierza prowadzić działalność w tej branży lub z powodzeniem to robi od wielu lat. Przede wszystkim dlatego, że najczęściej wiąże się to z outsourcingiem e-biznesu. Fulfillment, to nie tylko magazynowanie towaru, ale przede wszystkim wykwalifikowani specjaliści, którzy przygotowują towar do wysyłki według wytycznych właścicieli e-sklepów. Ponadto zajmują się obsługą reklamacji oraz zwrotami. Są w pewnym sensie opiekunami każdej przesyłki. To znaczy, że w razie niejasnych sytuacji, które omówimy w dalszej części artykułu, są pod telefonem, służą swoim doświadczeniem i poradą oraz są w stanie rozwiązać niemal każdy problem, związany z dostarczeniem zamówionego produktu do Klienta. Oczywiście dzieje się to w miarę możliwości, bo poza magazynem, który obsługuje część procesu wysyłki towaru, znajduje się jeszcze jeden pośrednik, czyli firma kurierska. Niemniej cały proces, za który odpowiada magazyn jest na tyle elastyczny oraz profesjonalny, że w tym zakresie można spodziewać się obsługi, która powinna zadowolić każdą ze stron procesu sprzedaży towaru – od Klienta poprzez e-sklep po firmę kurierską.
Skontaktuj się z nami
Żeby przekonać się, że działamy sprawnie i obsługujemy wielu e-partnerów, wystarczy się z nami skontaktować.
Kontakt z nami:
Magazyn e-commerce
Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl
Biuro ParkingPaczek
Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl
Oferujemy pełną obsługę e-sklepów – od przyjęcia towaru, po jego magazynowanie, przyjmowanie zamówień, przygotowanie wysyłek, a potem ewentualną obsługę reklamacji i zwrotów. Można umówić się z nami na rozmowę telefoniczną, ale również warto spotkać się z nami osobiście, omówić szczegóły współpracy. Nie boimy się wyzwań, współpracujemy z firmami z wielu branż – od kosmetyków przez self-publishing po produkty dla wąskiej grupy odbiorców. Współpracujemy z firmami kurierskimi, jesteśmy w stanie wynegocjować dobre warunki w tym zakresie. Z nami jest na pewno łatwiej, szybciej i sprawniej.
Magazyn dystrybucyjny ecommerce – kiedy się sprawdza
Kiedy sprawdza się magazyn dystrybucyjny w ecommerce? Ma to miejsce w dwóch sytuacjach. Po pierwsze – kiedy sprzedawca ma za mały magazyn, by pomieścić swój towar. Brak wystarczającej powierzchni magazynowej zdarza się najczęściej w sytuacji, kiedy firma zaczyna swoją działalność lub w momencie, kiedy osiąga satysfakcjonujące wyniki sprzedaży, powiększając swój asortyment. Wtedy właśnie na horyzoncie pojawiają się możliwości zewnętrznego magazynowania towaru. Rozwiązanie to ma swoje plusy, których nie sposób pominąć ani zlekceważyć, analizując optymalne opcje w tej konkretnej sytuacji. Po pierwsze dlatego, że magazyn dystrybucyjny, oferujący tego typu usługi jest miejscem, które ma odpowiednie doświadczenie. Posiada, jak wspominaliśmy wyżej, wykwalifikowaną kadrę. Jest w stanie nie tylko przyjąć towar na magazyn, ale również sprawnie zająć się wysyłką produktów do Klientów.
Wynikają z tego bardzo konkretne korzyści dla każdego e-sprzedawcy. Po pierwsze nie musi on szukać nowej przestrzeni magazynowej, ani – ewentualnie – nie ma potrzeby zatrudniania nowych pracowników do obsługi magazynu. Odpadają tutaj koszty, związane z dzierżawą, nowymi podatkami lokalnymi, gdyby uznać, że e-sprzedawca wybudował nowy magazyn itd., itp. Poza tym – na co trzeba zwrócić uwagę – decydując się na zewnętrzny magazyn dystrybucyjny dla ecommerce, interesuje nas jedynie powierzchnia, zajęta przez nasz towar. Ma to bardzo elastyczny charakter. Jeżeli sprzedaż jest duża – zajmować będziemy pewnie większą przestrzeń, ale kiedy sprzedaż jest mniejsza, nasze koszty obejmują jedynie tyle, ile regałów zajmą nasze produkty. Jednym słowem – to rozwiązanie ma sporo plusów, w tym najważniejsze, czyli ekonomiczne.
Nie można pominąć tutaj roli, jaką odgrywa sam magazyn dystrybucyjny. Można by mieć tutaj wątpliwości, zastanawiając się, czy na pewno to wszystko działa tak sprawnie. Otóż trzeba wiedzieć, że doświadczenie każdego magazynu oraz profesjonalizm jego pracowników bierze się między innymi stąd, że produkty, które przygotowywane są do wysyłki pochodzą najczęściej od wielu e-sprzedawców. W związku z tym specyfika produktów ma różny charakter i wymaga za każdym razem innego podejścia. Jeden towar jest delikatniejszy, wymagający uważnej komplementacji, zastosowania właściwych wypełniaczy, odpowiedniego oznakowania na opakowaniu. Inne produkty z kolei może nie wymagają aż takiej uwagi, niemniej mogą posiadać wytyczne, związane z rodzajem wypełnienia, a nawet stosowanej taśmy. Jeszcze inne produkty w filozofii sprzedającego powinny kojarzyć się z ekologicznymi wypełniaczami itd., itp. To wszystko sprawia, że obsługa logistyczna doskonale orientuje się, jakie produkty i w jakim charakterze powinny wychodzić z magazynu.
Magazyn dystrybucyjny ecommerce – organizacja
Jednym słowem kluczowe aspekty, związane z magazynem dystrybucyjnym ecommerce, to przede wszystkim jego organizacja, kontrola zapasów, przygotowanie zamówień i organizacja dostaw (kontakt z kurierami i stała współpraca w tym zakresie). Są to sprawy, które w dużej mierze interesują tak e-sprzedawców, jak i osoby, odpowiedzialne za obsługę logistyczną. Jednakże w całym tym obszarze nie można zapominać o Klientach, którzy najpierw zamawiają konkretny towar, a potem oczekują na dostawę. Otóż we wszystkich opracowaniach, związanych z tym zagadnieniem, dowiemy się, że po drugiej stronie, tej najważniejszej, czyli konsumenckiej są również bardzo konkretne wymagania. Dotyczą one przede wszystkim krótkiego oczekiwania na dostawę towaru oraz jakości obsługi.
Szybka dostawa w dużej mierze zależy od magazynu ecommerce. Niemniej mamy tutaj kilka wątków, na które trzeba zwrócić uwagę. Przede wszystkim decyduje w tym zakresie godzina zamówienia produktu. Można bez większych obaw założyć, że w każdym magazynie funkcjonuje pewna granica czasowa, po której złożone zamówienie nie zostaną zrealizowane jeszcze tego samego dnia. Magazyny pracują od wczesnych godzin porannych w systemie jedno lub dwuzmianowym. Przy czym przygotowanie wysyłki po godzinie 14 lub 15 niekoniecznie jest tożsame z tym, że przesyłka zostanie odebrana przez kuriera tego samego dnia. Tego rodzaju informacje należy rzecz jasna omówić z obsługą logistyczną, by wiedzieć, czego można wymagać, a co jest poza zasięgiem konkretnego magazynu dystrybucyjnego. Wszystko zależy od tego, w jakich godzinach w danym regionie pracują firmy kurierskie. Dlatego też najczęściej przesyłka jest przekazywana kurierowi nie później niż 24 godziny od zamówienia. W praktyce wygląda to tak, że jeżeli złożymy zamówienie o godzinie 19:00 w poniedziałek, to produkty z zamówienia zostaną skompletowane we wtorek w godzinach porannych i jeszcze tego samego dnia kurier je odbierze. Jeżeli złożymy zamówienie w poniedziałek, ale o godzinie 10:00, to w zależności od tego, o której kurier odbiera przesyłki z magazynu ecommerce, zamówione produkty zostaną przekazane w ciągu trzech, czterech godzin. Zatem, jak widać z tego dość prostego przykładu – przekazanie kurierowi skompletowanego zamówienia w dużej mierze zależy od godziny, w której zamówienie zostało złożone. Jeżeli ma to miejsce w późnych godzinach popołudniowych, będzie to trwało minimum 12 godzin. Jeżeli zamówienie zostało złożone do południa, to jest spora szansa, a właściwie pewność, że wysyłka za kilka godzin znajdzie się już w rękach kuriera.
Magazyn dystrybucyjny ecommerce – obsługa Klienta
Czas dostarczenia przesyłki, to jeden aspekt, który dla Klienta ma znaczenie priorytetowe. Zwraca się uwagę również na jakość obsługi Klienta. Z roku na rok ten aspekt odgrywa coraz większą rolę. Uważa się, że w najbliższych latach ten właśnie czynnik będzie miał duży wpływ na wybory, podejmowane przez kupującego. Jak to wygląda w praktyce? Wystarczy, że sobie wyobrazimy następującą sytuację. Zamawiający podejmuje decyzję zakupową na jednej z platform sprzedażowych. Wprowadza uwagi do zakupionego produktu. Z doświadczenia wynika, że mogą one dotyczyć wielu spraw – przyspieszenia wysyłki, danych osobowych, jakie mają się pojawić na fakturze, prośby o przesłanie zdjęcia przed realizacją zamówienia itd., itp. Często w takich sytuacjach wymagany będzie kontakt z kupującym. Z różnych powodów. Nie zawsze uwagi Klienta muszą być czytelne, czy klarowne. Podobnie, kiedy przesyłka wraca do magazynu. Niekoniecznie powodem takiej sytuacji będzie zwrot lub reklamacja. Zdarza się, że upłynął termin odebrania przesyłki w paczkomacie i towar w ten sposób wraca do magazynu dystrybucyjnego ecommerce. Za każdym razem – bez względu na sytuację – kontakt z Klientem ma tutaj kluczowe znaczenie. Trzeba nie tylko wygospodarować czas podczas przygotowywania bieżących przesyłek, ale też wykazać się empatią, wychodzeniem naprzeciw potrzebom klienta itp. Liczy się tutaj naturalność, autentyczność, na pewno cierpliwość i umiejętność gaszenia ewentualnych pożarów. W związku z tym, że rynek ecommerce jest niezwykle rozległym miejscem, gdzie na każdym rogu czeka konkurencja, która na różne sposoby stara się przyciągnąć uwagę kupującego w sieci, kontakt z klientem jest w takich sytuacjach kluczowy. To od niego zależy, czy kupujący uzna współpracę z e-sklepem za satysfakcjonującą. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że w tej branży, przy tak dużej konkurencyjności, strata klienta jest bardzo prawdopodobna. Dlatego tak duże znaczenie przykłada się do jego obsługi i doświadczenie osób, które są za to odpowiedzialne. W tym zakresie, w jakim odpowiada za to magazyn dystrybucyjny, liczy się umiejętność dialogu i wsłuchanie się w potrzeby zamawiającego. Nawet jeżeli wydaje się nam, że jest to bułka z masłem, to nie zmienia to faktu, że często właśnie z tak prozaicznych wydawałoby się szczegółów, buduje się markę e-firmy, jak i magazynu.
Parking Paczek kładzie nacisk na ten aspekt pracy magazynu dystrybucyjnego. Wiele lat doświadczenia sprawia, że możemy z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że interesy klienta stawiamy na pierwszym miejscu. Kontaktujemy się w każdej wymagającej tego sytuacji. Powody mogą być różne – klient np. zamawia większy asortyment, który nie zmieści się w paczkomacie, który wskazał w zamówieniu. Trzeba wtedy zaproponować odpowiednie rozwiązanie, które będzie dla obu stron do zaakceptowania. Wychodzimy z założenia, że trzeba działać w takich sprawach szybko, sprawnie i komunikatywnie. Tak, by zamawiający miał pewność, że jest w odpowiedni sposób poinformowany.