Fulfilment ecommerce, czyli pełna obsługa logistyczna, wspierająca sprzedaż internetową, to połączenie dwóch oddzielnych aktywności, które mają ten sam cel. Rynek ecommerce podlega ciągłym modyfikacjom, by jak najlepiej odpowiedzieć na rosnące kompetencje i wymagania konsumentów. Z kolei outsourcing, czyli zewnętrzna obsługa e-sklepów, w której specjalizuje się Parking Paczek w postaci magazynowania towarów, komplementacji przesyłek, oraz obsługi zwrotów i reklamacji są coraz chętniej brane pod uwagę. Powód jest oczywisty: jest to gwarancja większej konkurencyjności, mniejszych opłat kurierskich, więcej czasu na to, by skupić się na jak najlepszym eksponowaniu swoich towarów. Sprzyja temu fakt, że polski rynek ecommerce w 2022 roku przyciągnął do siebie 77% internautów, którzy zdecydowali się robić zakupy online. Towarzyszy temu coraz bardziej zaawansowane i zróżnicowane dostawy usług płatniczych. Jeżeli jeszcze do niedawna dominował przelew tradycyjny, to obecnie pod tym względem dominuje płatność kartą online. A to znaczy, że konsumenci stawiają w pierwszej kolejności na szybkość obsługi i wygodę. I gdyby najkrócej podsumować obecne trendy, to należałoby powiedzieć, że od fulfilment ecommerce klienci oczekują szybkiej, sprawnej oraz prostej obsługi. Rzecz jasna kupujący będą kierować się również ceną produktu, niemniej przy zbliżonych cenach, o wyborze decydować będą wspomniane wyżej czynniki.
Fulfilment ecommerce z Parkingiem Paczek
Raporty za 2022 rok, dotyczące sprzedaży internetowej pokazują, że na 37 milionów Polaków, zdecydowana większość, bo aż 30 milionów korzysta z Internetu. Z tego 77%, czyli ponad 23 miliony dokonała zakupów drogą online. Ten boom sprzedażowy odczuwamy również w Parkingu Paczek. Ubiegły rok był dla nas bardzo udany. Oferując fulfilment dla ecommerce, nawiązaliśmy współpracę z nowymi firmami. To z kolei sprawiło, że zainwestowaliśmy w dalszy rozwój przestrzeni magazynowej. Stawiamy jednocześnie na elastyczność, nie ograniczając się do pełnej obsługi logistycznej jedynie wybranych produktów. Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą lub rozważasz sprzedaż online – skontaktuj się z nami. Wspólnie omówimy warunki współpracy. Żeby przekonać się, że działamy sprawnie i obsługujemy wielu e-partnerów, wystarczy się z nami skontaktować:
Magazyn e-commerce
Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl
Biuro ParkingPaczek
Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl
Fulfilment ecommerce to optymalne rozwiązanie
Fulfilment ecommerce wraz z rosnącą z roku na rok liczbą konsumentów wydaje się rozwiązaniem optymalnym. Raporty za rok 2022 mówią o tym, że badani mają bardzo dobrą opinię o zakupach online. Jest to tendencja, która nie ulega zmianie. Handel elektroniczny ma tak dobrą passę, ponieważ w opinii kupujących daje zdecydowanie większe możliwości wyboru. Jednocześnie odbywa się to szybko i w sposób nieskomplikowany. Nie ulega wątpliwości, że usługi fulfilment mają w tym swój udział. Nie tylko duże przestrzenie magazynowe, jak Amazon, ale również te mniejsze, jak Parking Paczek składają się swoim profesjonalizmem i zaangażowaniem w taki, a nie inny obraz zakupów online.
Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że ocena ta nie jest przypadkowa. Badanie e-konsumentów mówi, że na ecommerce częściej stawiają kobiety (52%), 40%, to osoby z wyższym wykształceniem, a 56% to osoby z miast, liczących od 50 tysięcy mieszkańców wzwyż, przy czym 34% z nich, to mieszkańcy miejscowości, przekraczających 200 tysięcy mieszkańców. Warto też wiedzieć, że 63% e-konsumentów, to osoby od 35 roku wzwyż, a 33% z nich mieści się w przedziale 35-49 lat. Idzie więc za tym informacja, że zakupy online dokonują częściej osoby wykształcone, z dużych ośrodków miejskich, którzy mają stabilną sytuację finansową i tak też oceniają swoje gospodarstwa domowe.
Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że sprzedaż internetowa składa się z dwóch składowych, czyli e-sklepu, gdzie dokonuje się zakupów i logistyki, związanej z dostarczeniem towaru do e-klienta, rysuje się nam bardzo wyraźny obraz. Jedna i druga składowa szeroko pojmowanego e-handlu jest dobrze oceniana. A to znaczy, że nie tylko bez problemu i szybko dokonywane są e-zakupy, ale również dostarczenie przesyłki przebiega w podobny sposób.
Jest to dobra wiadomość również dla Parkingu Paczek. Z pełną odpowiedzialnością możemy powiedzieć, że nasi partnerzy biznesowi również dostrzegają te korzyści. Ich produkty magazynowane u nas, są sprawnie kompletowane i w możliwie najszybszym terminie, bez zbędnej zwłoki, przekazywane w ręce firm kurierskich. Działamy na rynku ecommerce od wielu lat i mając coraz większy bagaż doświadczeń, umiejętnie wykorzystujemy ten potencjał. Tego rodzaju raporty, które informują o zadowoleniu e-klientów, są motywujące również dla nas, jak i dla każdego podmiotu, zajmującego się outsourcingiem handlu elektronicznego.
Fulfilment ecommerce – trendy sprzedażowe
Fulfilment ecommerce w 2022 roku obejmował sprzedaż i dostarczenie przesyłek najczęściej w obrębie odzieży oraz wszelkich dodatków i akcesoriów w tym zakresie, a także obuwia, kosmetyków, perfum, książek, płyt, filmów, produktów farmaceutycznych, sprzętu RTV/AGD oraz odzieży sportowej. Są to produkty, które od lat dominują w sprzedaży internetowej. Nie będzie pewnie tajemnicą, jeżeli dodamy do tego prawidłowość, która mówi, że ecommerce przyciąga konsumentów dzięki temu, że oferuje całodobową dostępność. Z tym wiążą się kolejne atuty. To znaczy, że dla kupujących liczy się również to, że nie muszą wsiadać do samochodu, by wybrać się na zakupy, które mogą zrobić drogą online. Jak również fakt, że mają w dogodnym dla siebie czasie możliwość porównania cen i w efekcie nieograniczony czas poszukiwania interesującego ich produktu. Gdyby podsumować ten aspekt, należałoby powiedzieć, że istotnym czynnikiem jest tutaj wygoda. Co ciekawe dopiero na trzecim miejscu badani respondenci wskazują na cenę, jako kolejny atut ecommerce. Jest ona najczęściej atrakcyjniejsza niż w tradycyjnych sklepach.
Można by z tego wyciągnąć wniosek, że cena nie jest aż tak ważna, ale byłoby to zbyt daleko idące uproszczenie. Owszem, coraz częściej zwraca się uwagę, że pojawiają się tutaj zmienne, które w zależności od kontekstu, mają większe lub mniejsze znaczenie. I w tym miejscu warto zwrócić uwagę na fakt, że fulfilment ma tę przewagę nad innymi formami obsługi logistycznej, że może negocjować niższe ceny z firmami kurierskimi. Na czym to polega? Najkrócej rzecz ujmując bierze się to stąd, że firmy zajmujące się tą częścią e-handlu, obsługują więcej niż jeden, dwa, czy nawet trzy e-sklepy. Dzięki temu codziennie dostarczają kurierom zdecydowanie więcej przesyłek niż zrobiłby to jednorazowo jeden e-sprzedawca. W związku z tym rola fulfilment przy ustalaniu atrakcyjności ostatecznej ceny przesyłki ma tutaj ogromne znaczenie. Nie przypadkiem zwraca się uwagę na niższe koszty zewnętrznej logistyki ecommerce. Jeżeli do tego dodamy fakt, który od ubiegłego roku dotyczy wszystkich gospodarek na świecie, czyli większej inflacji i widocznej gdzieniegdzie recesji, aspekt atrakcyjności cenowej ma tutaj istotne znaczenie.
Fulfilment ecommerce – znaczenie firm kurierskich
Fulfilment dla ecommerce ma również znaczenie w kontekście firm kurierskich. Zwróciliśmy już uwagę, że obsługa logistyczna w handlu elektronicznym, to nie tylko magazynowanie, kompletacja i dostarczenie przesyłki w ręce kurierów. To również lepsze możliwości negocjowania cen, związanych z przesyłką. Parking Paczek współpracuje ze wszystkimi liczącymi się na rynku firmami kurierskimi. Daje to bardzo elastyczne i praktyczne rozwiązania. Jeżeli jakiś produkt przekracza wymiary, oferowane w paczkomatach In Post, informujemy o tym klienta, proponując najlepsze z możliwych rozwiązań. Nie przypadkiem wspominamy o paczkomatach, bo w 2022 roku, to właśnie ta forma przesyłki była najpopularniejszą formą dostawy. Aż 81% badanych wskazało, że wybiera właśnie tę drogę dostarczenia kupionego produktu. Pisaliśmy o tym we wcześniejszych artykułach, że ma to znaczenie dla e-konsumentów. Nie muszą się stresować tym, czy kurier dostarczy przesyłkę w czasie, kiedy klient będzie w domu lub ewentualnie sąsiad, który przesyłkę odbierze. Jedynie 40% respondentów wskazało, że wybiera dostawę kurierem do pracy lub do domu. Trzeba też dodać, że możliwość skorzystania z paczkomatu In Post jest też dodatkową motywacją dla e-zakupów. A firma ta jest liderem na rynku polskim pod tym względem. Na kolejnych pozycjach znajdują się DPD i DHL.
W ecommerce w odróżnieniu od zakupów stacjonarnych istotne znaczenie ma możliwość zwrotu zakupionego towaru. W tym obszarze również znaczenie mają firmy kurierskie. W ubiegłym roku możliwość zwrotu za pomocą paczkomatu InPost wzrosła na znaczeniu. Na drugim miejscu znajduje się zwrot towaru w sklepie stacjonarnym, a trzecim wyborem jest odesłanie paczki kurierem.
Liczą się również inne formy dostępnych usług kurierskich. Na przykład jedną z ważniejszych motywacji jest darmowa dostawa wraz z darmowym wniesieniem zakupionego towaru. Liczą się również takie usługi, jak błyskawiczna dostawa do klienta oraz dostarczenie przesyłki w weekend. Dla kobiet i młodszego pokolenia (15-24 lat) brana jest pod uwagę również dostawa, która jest przyjazna dla środowiska. Jest to na razie najmłodsza grupa zakupowa, ale już teraz widać, że wkrótce będzie to jeden z ważniejszych motywatorów. Sprawy, związane z klimatem, ekologia i działania przyjazne dla środowiska są charakterystyczne dla najmłodszych pokoleń, a to one wkrótce będę dominującą grupą klientów w handlu elektronicznym. Z naszego doświadczenia wynika, że e-sprzedawcy już teraz doskonale się orientują, czy ten czynnik ma znaczenie dla ich klientów i dostosowują swoją ofertę, zaznaczając na przykład, jak ma wyglądać wypełnienie przesyłki.
Podsumowując – trzy najważniejsze czynniki, które decydują o zakupie produktu, to przede wszystkim jego cena, potem koszt dostawy przesyłki i dobre doświadczenia, związane z zakupami w tym samym miejscu. Czwarte miejsce zajmują promocje i oferty specjalne.
…………………….
Przygotowując artykuł korzystaliśmy z raportu ,,E-Commerce w Polsce”, przygotowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu i IAB Polska.