Fulfillment to proces realizacji zamówień od momentu zakupu przez klienta towaru aż do momentu dostarczenia przesyłki. Dla sklepu internetowego jest to kluczowy proces, który musi działać niezawodnie, aby zadowolić klientów, co na końcu ma przynieść sukces biznesowy. Wszystko tutaj ma znaczenie: magazyn, w którym znajduje się zakupiony towar, jego obsługa, przygotowanie towaru do wysyłki, połączone z odpowiednią komplementacją. Niezbędna jest wykwalifikowana kadra, która rozumie specyfikę ecommerce i relacje, jakie zachodzą między sprzedającym a kupującym. Proces realizacji złożonego zamówienia składa się z kilku etapów, które są kluczowe dla jakości obsługi klienta i zadowolenia z zakupów. Zaczyna się od przyjęcia zamówienia i jego przetworzenia w systemie sklepu. To wbrew pozorom istotny moment, ponieważ od niego zależy dalszy przebieg procesu.
Między fulfilment a sklepem internetowym
Fulfilment innymi słowy to szereg działań w handlu elektronicznym, które są wynikiem dobrze prosperującego sklepu internetowego. Coraz częściej sklepy, nastawione na handel w Internecie korzystają ze wsparcia partnera logistycznego, który zapewni szybką dostawę zamówionego towaru. W odróżnieniu od tradycyjnej sprzedaży, istotne jest tutaj dostosowanie komunikacji do potrzeb klientów. Po stronie sklepu internetowego będzie to związane z umożliwieniem klientowi takich wyborów, jak dostawca, czytelna informacja w jakim terminie towar zostanie dostarczony oraz miejsce, gdzie będzie można przesyłkę odebrać.
Z kolei obsługa fulfilment w kontakcie z klientem będzie zobowiązana zadbać o to, by informować osobę, która nabyła produkt, o statusie zamówienia, począwszy od przygotowania przesyłki po oddanie jej w ręce kuriera. W dalszym etapie – w zależności od dostawcy przesyłki – klient będzie informowany na bieżąco o tym, gdzie znajduje się zakupiony towar. W przypadku ewentualnych przeszkód – również tego rodzaju informacje powinny docierać do kupującego.
Fulfilment i obsługa sklepów internetowych
Jeżeli na tym etapie wydaje się, że obsługa sklepów internetowych się kończy, to trzeba wyraźnie zaznaczyć, że to nie jest jeszcze nie ten moment. Ponieważ ostatni etap, związany jest z obsługą zwrotów i reklamacji. Warunki, na jakich odbywa się ten element współpracy między operatorem logistycznym, sklepem internetowym, a klientem najczęściej zostaje omówiona między dwoma pierwszymi partnerami. Istotne jest, aby działały tutaj sprawdzone procedury. Każdy zwrot lub reklamacja wymaga analizy i podjęcia konkretnych działań. Tym bardziej, że zwroty mają miejsce z wielu powodów. Na przykład takich, że klient nie zdążył w wyznaczonym terminie odebrać przesyłki. Zdarza się to i wcale nie mówimy tutaj o wyjątkowych sytuacjach. Zrozumiałe więc jest, że w zależności od podziału obowiązków – osoby, związane z fulfilmentem lub sklepem internetowym powinny mieć wiedzę, czy towar należy jeszcze raz przesłać, czy są jakieś inne przyczyny zwrotu.
Fulfilment i sklepy internetowe – znaczenie kanałów informacyjnych
Na pewno w tym zakresie pomocne są różne kanały informacyjne, w tym najczęściej wykorzystywane drogi, czyli telefoniczna i mailowa. Im większa firma sprzedająca produkty, tym więcej tego rodzaju udogodnień w postaci infolinii, czy czatu online. Nie są to kanały wymagane, niemniej zwracamy na nie uwagę, ponieważ na pewno wzmacniają one możliwości komunikacyjne z klientem.
Realizacja więc całego procesu wymaga użycia narzędzi, systemów i partnera logistycznego, aby jakość obsługi stała na profesjonalnym poziomie. Fulfilment i sklepy internetowe zdają sobie sprawę, że w czasach Internetu konkurencja i – w pewnym sensie – walka o klienta, to kluczowe zagadnienia, które zapewne niejednej osobie spędziły sen z powiek.
Skontaktuj się z nami
Parking Paczek jest firmą, która idealnie wpisuje się w model fulfilment. Za nami stoją lata doświadczeń współpracy ze sklepami internetowymi. Zaczynaliśmy zresztą od tego etapu. Doskonale więc orientujemy się jak ważny jest cały proces logistyczny, wspierający sprzedaż. W czasie naszej pracy przekonaliśmy wielu partnerów, że powierzenie nam magazynowania towarów i obsługi przesyłek, ogranicza koszty e-sklepów. Dzięki temu nasi partnerzy na pewno
- a) zaoszczędzili na czasie, skupiając więcej uwagi na rozwoju swojego biznesu
- b) zaoszczędzili pieniądze, zyskując tańsze koszty, związane z magazynowaniem i zatrudnianiem pracowników
- d) mają transparentny obraz sprzedaży, dzięki klarownym zasadom współpracy, która na celu ma efektywną obsługę klienta.
Parking Paczek gwarantuje więc dobrą znajomość branży i obsługi logistycznej w modelu fulfilment, jakość pracy, szybki czas realizacji zamówień, właściwą reakcję w sytuacjach, kiedy zwiększa się ilość zamówień lub ma miejsce pilne zlecenie.
Dowiesz się więcej kontaktując się z nami:
Magazyn e-commerce
Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl
Biuro ParkingPaczek
Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl
Fulfilment i sklepy internetowe w duchu ekologii
Fulfilment i sklepy internetowe w dobie wspomnianej wyżej konkurencji, starają się jak mogą, by obsługa i wszystko, co jest związane z logistyką zamówienia, działało niezawodnie. W tym celu stosowane są różne strategie, takie jak lokalizacja magazynów w pobliżu klientów, współpraca z wieloma partnerami logistycznymi czy wykorzystanie automatyzacji w procesie realizacji zamówienia. Współpraca na linii operator logistyczny i e-sklepy coraz częściej ma na uwadze aspekty ekologiczne. Jest to związane z powszechną mobilizacją w tym zakresie, ale również oczekiwaniami klientów. Wraz z rosnącą świadomością wpływu emisji CO2 do atmosfery, kupujący oczekują, że nie tylko opakowania ale również ich wypełnienie będzie spełniało standardy pro środowiskowe. W zależności od branży aspekt ten jest mniej lub bardziej podnoszony. Zdarza się, że e-sprzedawcy budują w oparciu o ekologię, recykling itp. własną strategię biznesową. Chcą być kojarzeni przez klientów w kluczu zachowań i dbałości o otaczające nas środowisko. Ma to miejsce szczególnie wtedy, kiedy ich produkty są efektem właśnie takiego myślenia.
Z drugiej strony tego rodzaju zobowiązania wobec klienta, wymagają większego zaangażowania w przygotowanie przesyłki. Stąd oferta fulfilment w postaci pełnej obsługi logistycznej odgrywa tutaj niebagatelną rolę. I to właśnie na barkach wyspecjalizowanej obsługi magazynu leży odpowiedzialność za tego typu strategię. Współczesna obsługa sklepów internetowych w wydaniu fulfilment nie ogranicza się do wybranego asortymentu lub jednego e-sklepu. Małe, średnie i duże magazyny realizują zamówienia, związane z różnorodnymi produktami. Od książek poprzez produkty medyczne, spożywcze, odzież itp. Nie każda branża wymaga ekologicznych wypełniaczy, istotne jest, by w trakcie przygotowania przesyłki mieć nad tym kontrolę. W Parkingu Paczek zdajemy sobie sprawę, że jest to jedno z ważniejszych zagadnień. Każdy sklep internetowy ma swoją specyfikę, która z kolei przekłada się na oczekiwania Klientów. Każdy też początek naszej współpracy ze sklepem internetowym zaczynamy od dokładnego omówienia i zrozumienia charakterystycznych cech, które wyróżniają e-sklep w ecommerce. Jest to klucz, który w dalszych działaniach na rzecz kupującego, pozwala podejmować właściwe decyzje.
Oryginalne opakowania
Dobrym przykładem będą tutaj oryginalne opakowania, które w tradycyjnej sprzedaży, mają zupełnie inne znaczenie niż w ecommerce. W tym pierwszym rozdaniu klient kupuje produkt i nikt w sklepie, chyba, że Klient ma takie życzenie, nie pakuje towaru w osobne opakowanie. W sprzedaży online jest to nie do pomyślenia. Nawet produkty o dużych gabarytach wymagają szczególnej uwagi. Nie można ich wysłać tak, jak prezentują się w magazynie fulfilment, naklejając na nie etykietę. Przede wszystkim dlatego, że kupujący może wykorzystać opakowanie w dowolnym celu, np. jako prezent. Czy będzie to pokrowiec, czy większe pudełko – klient traktuje je jako integralną część zamówionego towaru. Naruszenie tej sfery może nawet wiązać się ze zwrotem towaru.
Podsumowując fulfilment i sklepy internetowe w ecommerce, to dwa elementy tej samej strategii, której celem jest dostarczenie zamówionego towaru do klienta. Im lepiej przebiega współpraca między e-sklepem, a partnerem logistycznym, tym więcej satysfakcji biznesowej we wszystkich uczestnikach.