Fulfilment i e-commerce, czyli obsługa logistyczna handlu elektronicznego, to dwie strony tego samego medalu. W 2020 roku wartość rynku e-commerce B2C (sprzedaż kierowana do klienta indywidualnego) osiągnęła po raz pierwszy 100 miliardów złotych. Z kolei operatorzy logistyczni wraz z e-handlem wspólnie wygenerowali popyt, liczący 20 milionów m2 powierzchni magazynowej. W ciągu 10 lat rynek powierzchni magazynowych wzrósł czterokrotnie – z siedmiu do prawie 30 milionów m2. Taka jest siła biznesowa e-commerce i obsługi sklepów internetowych. Jeżeli dodamy do tego fakt, że wartość handlu elektronicznego to nie tylko B2C, ale również B2B, wtedy – jak pokazują raporty – okazuje się, że suma tych dwóch modeli osiągnęła poziom 447 miliardów złotych. Przewiduje się, że rynek e-commerce skierowany tylko do konsumentów indywidualnych w 2027 roku osiągnie 187 miliardów złotych. Co to oznacza? Że jest to jeden z najbardziej przyszłościowych segmentów gospodarki, a obsługa sklepów internetowych w postaci fulfilment, jedną z najbardziej rozwijających się gałęzi, która wspiera rozwój e-handlu.
Parking Paczek (magazyn i logistyka ecommerce) – skontaktuj się z nami
Parking Paczek powstał z inicjatywy osób, prowadzących własną działalność w postaci sprzedaży stacjonarnej i wysyłkowej. Przez ten czas zdobyliśmy potrzebne doświadczenie, które pociągnęło za sobą dalsze kroki. Dzisiaj prowadzimy również pełną obsługę logistyczną e-sklepów. Magazynujemy towar, a wyspecjalizowani pracownicy konfekcjonują produkty, przekazują kurierom, a kiedy trzeba, obsługują również zwroty i reklamacje. Odpowiedzialnie więc jesteśmy w stanie przyznać, że z Parking Paczek:
a) zyskasz czas, by skupić się na rozwoju swojego biznesu
b) zaoszczędzisz, dzięki tańszym kosztom magazynowania i obsługi magazynowanych produktów
d) zyskasz elastycznego partnera logistycznego i klarowne zasady współpracy
W Parkingu Paczek stawiamy na specjalistów z dobrą znajomością branży ecommerce i fulfilment. Działamy profesjonalnie, sprawnie i z należytą uwagą reagujemy na każdą, wyjątkową sytuację.
Dowiesz się więcej, kontaktując się z nami:
Magazyn e-commerce
Przyczyna Dolna 1
67-400 Wschowa
Telefon : +48 505 679 562
Mail: kontakt@parkingpaczek.pl
Biuro ParkingPaczek
Telefon : +48 501 486 584
Mail: biuro@parkingpaczek.pl
Fulfilment i ecommerce, czyli wygodnie i bezpiecznie
Fulfilment i ecomerce tworzą sieć powiązań, które pozwalają klientom wygodnie i bezpiecznie zamówić produkt, dokonać zapłaty i w jak najszybszym terminie odebrać przesyłkę od kuriera. W 2022 roku raport ,,Omni-commerce. Kupuję wygodnie” wykazał, że 16% robi zakupy w ramach handlu elektronicznego więcej niż pięć razy w miesiącu. Przy zakupach z płatnością odroczoną okazało się, że takich osób, które kupują częściej niż pięć razy w miesiącu jest 23%. Według tych badań aż 61% respondentów kupuje w e-sklepach od dwóch do pięciu razy w miesiącu. A przy płatności odroczonej – 55%. Raz w miesiącu lub rzadziej, kolejno – 11% i 20%.
Już po tych danych widać, że obsługa logistyczna, obejmująca e-sklepy ma co robić. Bez względu na to, czy mówimy tutaj o magazynowaniu towaru poza miejscem sprzedaży, czy na miejscu. Każdy produkt musi zostać namierzonym w magazynie ecommerce, spakowany i oddany kurierowi. Okazuje się też, że największe jednorazowe zakupy w roku ubiegłym Polacy dokonywali w przypadku produktów z branży elektronicznej. 9% respondentów przyznało, że średnia wartość jednorazowego zakupu najczęściej wynosi ponad 1000 złotych. Natomiast najwięcej, bo 41% respondentów wdało średnio między 51 a 100 złotych w branży, związanej z żywnością.
Fulfilment i ecommerce, czyli wymagania klientów
Zwraca się uwagę w ostatnich latach, że konkurencja w handlu elektronicznym jest z roku na rok coraz większa. Klienci po pierwszym etapie zachwytu możliwościami ecommerce, stali się bardziej wymagający. Interesuje ich już nie tylko cena, ale w dużej mierze jakość obsługi, czas dostarczenia przesyłki oraz możliwość wyboru miejsca dostawy. Coraz większe wymagania ze strony kupujących sprawiają, że sprzedaż w Internecie profesjonalizuje się w bardzo szybkim tempie. Za tym idą decyzje o tym, by część obowiązków, związanych z e-handlem oddać w ręce operatorów logistycznych takich, jak Parking Paczek. Trzeba sobie zdawać sprawę, że w pewnym sensie kupujący wymagają od e-sklepów niemal podobnych efektów, które są charakterystyczne dla tradycyjnych punktów sprzedaży. Zatem konsumenci wymagają by każdy produkt bez wyjątku był dobrze wyeksponowany w formie zdjęciowej, skrupulatnie opisany itp. Jednocześnie oczekiwania dotyczą również wygody korzystania z e-sklepu na każdym urządzeniu. Płatności muszą być szybkie i bezpieczne, a dostawy produktów elastyczne i równie szybkie. Jednym słowem w ostatnich latach dynamika wzrostu oczekiwań od przedsiębiorców wzrosła w stopniu, którego chyba nikt się nie spodziewał. Żeby być na bieżąco, a nawet wyprzedzać konkurencję, trzeba dostarczać klientom takie rozwiązania, by mieli poczucie, że zakupy robione przez nich w e-sklepach były łatwe, szybkie i przyjemne. Stąd też jednoczesny rozwój fulfilment, który w wielu sprawach odciąża e-sklepy i pozwala im skupić się na jak najbardziej profesjonalnej usłudze.