Parking Paczek specjalizuje się w fulfilment. Oznacza to, że zajmujemy się kompletną obsługą klientów i e-sklepów. Magazynujemy towar, przyjmujemy zamówienia od klientów, tego samego dnia kompletujemy wysyłkę i przekazujemy kurierowi. Obsługujemy również zwroty i reklamacje, mamy stały kontakt z klientami jeżeli wymaga tego sytuacja. Jednym słowem jesteśmy operatorem logistycznym, z którym Twój towar będzie odpowiedzialnie i bezpiecznie przechowywany, a następnie dostarczany do klienta.Firmy, które nam zaufały, współpracują z nami od lat. Za każdym razem robimy wszystko, by uelastycznić nasze działania, bo tylko w ten sposób wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi jesteśmy w stanie osiągnąć zadowolenie kupującego.
W Parkingu Paczek pracują specjaliści z bardzo dobrą znajomością branży ecommerce i fulfilment. Obsługujemy wysyłki na terenie kraju, jak i za granicą. Dowiesz się więcej, kontaktując się z nami:
Jednym słowem outsourcing logistyczny jest już nie tylko wyborem, związanym z większą kontrolą kosztów, ale również stanowi optymalizację ryzyka, które wynika z tego, jak definiuje się prowadzoną działalność w ecommerce. Niewątpliwie duże zmiany w handlu spowodowała pandemia. Wielkie galerie w tym czasie straciły na klientach, a zyskała sprzedaż online, a wraz z nią zewnętrzni operatorzy logistyczni. Dzisiaj ten trend rzecz jasna się zmienił, niemniej wszyscy, biorący udział w e-handlu rozumieją, że sprzedaż offline nie jest wystarczająca. Klienci, owszem, będą korzystać z jej oferty, ale oczekują jednocześnie propozycji online. To z kolei w wielu branżach sprawiło, że trzeba było szybkiego kursu sprzedaży internetowej, a w rezultacie przekazania jej w ręce operatorów fulfilment, którzy znają ją, jak własną kieszeń.Nowe doświadczenie oraz bliskość konsumenta, to zdecydowanie inny rodzaj doświadczenia niż ma to miejsce w tradycyjnej sprzedaży. Sprawdzony partner logistyczny w takiej sytuacji wydaje się niezbędnym wyborem.
Ecommerce w 2023 – cena towaru ma znaczenie
Fulfilment nie działa w próżni. Wszelkie zmiany, dotyczące szeroko rozumianej gospodarki mają wpływ na zachowania klientów, a w konsekwencji rzutuje to na e-sklepy. Jeżeli przed inflacją konsumenci ecommerce częściej zwracali uwagę na takie aspekty, jak szybkość dostarczenia przesyłki, obsługa klienta itp., to obecnie przede wszystkim biorą pod uwagę cenę towaru. I chociaż ta zmiana wydaje się kosmetyczna, bo przecież kupujący zawsze kierują się ceną, to jednak warto mieć na uwadze fakt, że wcześniej nie zawsze była ona decydująca przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Uważa się, że dzisiaj to ona decyduje o zachowaniu klienta. O kilka procent spadły więc inne niemniej ważne aspekty, jak wspomniana szybkość dostawy (z 27% w 2022 do 22% w 2023). Podobnie rzecz wygląda z wygodą dostawy. To znaczy, że wybór lokalizacji, czy okno czasowe również przy wyborze towaru straciły nieco na znaczeniu (z 23% w 2022 roku do 18% w 2023).
Fulfilment 2023 – elastyczność zwrotu towaru
Co w takim razie ma znaczenie oprócz ceny towaru. Liczy się obecnie większa elastyczność zwrotu towaru (nieznaczny wzrost do 10% względem 9% w 2022). Znaczenie ma na pewno możliwość śledzenia przesyłki (wzrost z 7% w 2022 do 9% w 2023). Coraz częściej klienci ecommerce zwracają uwagę na możliwość wyboru opcji zrównoważonej dostawy (z 74% w 2022 do 79% w 2023). Niemniej okazuje się, że tylko 7% z nich gotowych jest zapłacić więcej za kompensację, czyli równoważenie jednego działania innym. Bo co oznacza w praktyce zrównoważona dostawa? Jest ona alternatywą dla konkurencyjnych modelów, które nie biorą pod uwagę pozyskiwania surowców, logistyki na ostatnim etapie i zwrotów produktów oraz procesów recyklingu. Warto też wiedzieć, że klienci w 38% są w stanie ze względu na ochronę środowiska wydłużyć czas oczekiwania na dostawę, a nawet zrezygnować z dostarczenia przesyłki do domu (34% klientów deklaruje taką postawę). Jednym słowem – na poziomie deklaratywnym kupujący online rozumieją ideę zrównoważonych zakupów, ale póki co nie są chętni, by ponosić koszty w tym zakresie.
Jakie wobec tego pojawiają się wyzwania dla logistyki fulfilment? Wydaje się, że umiejętność dostosowywania się do specyfiki e-sklepów i wymagań klientów. Jednym słowem elastyczność. Obsługa sklepów internetowych, magazynowanie ich towarów i dostarczanie przesyłek klientom będą się różnić w zależności od charakterystyki e-sprzedawcy. Innymi słowy fulfilment zmierza w tym kierunku, że w jednym magazynie obsługa będzie zorientowana na tę różnorodność. Tam, gdzie to będzie wymagane, będzie trzeba dołożyć starań, by klient otrzymał przesyłkę według reguł zrównoważonej dostawy, a tam, gdzie takie potrzeby nie będą sygnalizowane, dostawa produktów będzie przebiegać swoim torem.
Trzeba od razu dodać, że nie jest to z kolei coś nowego w zewnętrznej obsłudze handlu elektronicznego. Parking Paczek współpracuje z różnymi e-sklepami. Charakterystyka ich klientów, przyzwyczajenie np. do otrzymywania zakupionych produktów w ekologicznych opakowaniach, nie jest niczym nowym. Oczywiście zrównoważona dostawa jest dużo szerszym pojęciem i zapewne ten proces będzie postępował w następnych latach. Niemniej – jak już wcześniej zwróciliśmy uwagę – elastyczność fulfilment to jedna z cech wrodzonych tego typu działalności. Każdy kto w praktyce obsługuje ecommerce doskonale zdaje sobie sprawę, że współpraca w tym zakresie to jedno z elementarnych wymagań w e-handlu.
Ecommerce 2023 – darmowe zwroty
Zmiany w ecommerce w 2023 roku zachodzą też w innych obszarach. Na przykład darmowe dostawy i zwroty okazują się coraz większym wyzwaniem organizacyjnym, ale przede wszystkim kosztowym. Najnowsze badania pokazują, że mają z tym problem nawet najwięksi giganci e-handlu. Obsługa szczególnie zwrotów, bazująca na darmowym zwrocie zakupionego towaru właśnie na naszych oczach ulega przeobrażeniu. Właściciele e-sklepów coraz częściej rewidują regulaminy w tym zakresie, wprowadzają nowe opłaty lub podnoszą ceny dodatkowych usług. Pojawia się tutaj napięcie na linii klient-sprzedawca, ponieważ ten pierwszy przyzwyczajony jest do zupełnie innego podejścia. Jednakże nie da się w żaden sposób pominąć kosztów, związanych z logistyką zwrotów. Trzeba je ocenić, zdecydować o ewentualnej regeneracji, a jeżeli nie, to wprowadzić do cyklu sprzedażowego. Przy dużych procesach zakupowych obsługa zwrotów okazuje się sporym przedsięwzięciem pracowniczym. Trzeba sobie zdawać sprawę, że w systemie online zwroty mogą wynosić nawet 30% zamówień. Podczas gdy w tradycyjnej sprzedaży liczy się je na poziomie 10%. Specjaliści, zajmujący się handlem elektronicznym oceniają, że obsługa zwróconego towaru to 20% kosztów jego wartości. Nie zmienia to faktu, że klienci oczekują darmowych zwrotów i ten stan rośnie z roku na rok, w 2022 – oczekiwało takiej polityki 73% klientów, a obecnie 76%.
Fulfilment i ecommerce w 2023 – podsumowanie
Omówione wyżej tendencje należy traktować w ramach ewentualnych zmian, które w wyniku zachodzących procesów w globalnej gospodarce, mogą chociaż nie muszą mieć wpływ na handel elektroniczny. Być może jest to chwilowy efekt, spowodowany dość niepewną sytuacją, związaną z sytuacją na Bliskim Wschodzie i wojną za wschodnią granicą Polski. Nie zmienia to dwóch faktów – aż 66% e-klientów doskonale rozumie, że zmiany, związane np. z dostawami będą powoli ulegać zmianie. Pomimo tego najnowsze badania pokazują, że rośnie ilość porzuconych koszyków w wyniku zwiększonej ceny dostawy. Jest więc to proces, który zapewne będzie się przez najbliższe miesiące stabilizował, a jaki tego będzie efekt dowiemy się wkrótce. Pomimo tych wszystkich, nazwijmy to, napięć, zdecydowana większość kupujących stawia na wygodę dostawy i oczekuje, że zakupione produkty trafią do nich do domu następnego dnia. Dotyczy ona 50% klientów.Neutralną dostawą pod względem emisji CO2 zainteresowanych jest 19% klientów. Jednak na liście priorytetów znajduje się ona na siódmy miejscu. Wyżej cenione są dostawy w weekend, w punktach odbioru i dostarczenie przesyłki w dniu zakupu.
W prowadzeniu małego sklepu internetowego przychodzi moment, kiedy logistyka zaczyna blokować rozwój. Obsługa zamówień, kontrola stanów magazynowych,..
Pamiętasz ten moment, kiedy założyłeś swój sklep online? Tę ekscytację, kiedy pojawiło się pierwsze zamówienie? Satysfakcję z każdej wysłanej paczki,..
Prowadzenie małego sklepu internetowego to prawdziwa przygoda – codzienna walka o zadowolenie klientów, szybka realizacja zamówień i nieustanne poszuk..
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.