Parking Paczek rozpoczął działalność od ecommerce. Poznaliśmy rynek handlu elektronicznego od podszewki. Zaczynaliśmy od e-sklepu, przyjmowaliśmy zamówienia, konfekcjonowaliśmy zamówione produkty i przesyłaliśmy do Klientów. W pewnym momencie naszej działalności uznaliśmy, że mamy wystarczającą wiedzę i umiejętności, by zająć się obsługą logistyczną e-sklepów. Od tego czasu zainwestowaliśmy w miejsca magazynowe i podjęliśmy współpracę z firmami, z których część produktów wysyłana jest za granicę. Przesyłki są delegowane do krajów Unii Europejskiej, jak i poza jej teren. Fulfilment w naszym wydaniu obejmuje więc nie tylko skalę europejską, ale i światową. Stanowimy zgraną grupę osób, które działają sprawnie, szybko i profesjonalnie. Zamówione towary wychodzą od nas jeszcze tego samego dnia, działamy elastycznie, zgodnie z potrzebami e-sklepów i odbiorców przesyłek. Dowiesz się więcej, kontaktując się z nami:
E-commerce rozwija się w niezwykle szybkim tempie, a narzędzia, które ten rozwój wspomagają, rosną jak grzyby po deszczu. Przykładem są chociażby płatności mobilne BLIK, które w II kwartale 2023 roku w handlu elektronicznym zwiększyły swój udział aż o 33% w porównaniu do tego samego okresu w 2022 roku. Uważa się, że odroczone płatności wprowadzane na platformach zakupowych również na ten moment stanowią istotną opcję, pozwalając utrzymać dynamikę ecommerce. Ma to znaczenie szczególnie w 2023 roku, kiedy spowolnienie gospodarcze na całym świecie sprawiło, że Klienci zdecydowanie częściej ważą swoje decyzje zakupowe. Znaczenie ma tutaj przede wszystkim poszerzona oferta sposobów płatności. Okazuje się, że Klienci w Polsce cenią sobie większy wybór, a e-sklepy mają pewność, że pozwala to kupującym dostosować płatności do swoich indywidualnych potrzeb.
W ecommerce zwraca się również uwagę na multichannel, czyli sprzedaż wielokanałową, jak również na tzw. showroomy oraz sklepy stacjonarne. To znaczy, że klienci najpierw sprawdzają produkty na miejscu, np. w galeriach handlowych, a potem online dokonują zakupów. Wynika z tego, że im więcej możliwości oferują e-sklepy, tym Klient czuje się bardziej komfortowo i wtedy podejmuje decyzje zakupowe. Rzecz jasna dotyczy to tych branż, które wymagają większej precyzji przy wyborze określonego produktu.
Cross border w ecommerce i jego znaczenie
Na tym tle cross border zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Nie można jeszcze powiedzieć, że polski rynek ecommerce jest nasycony. Niemniej wzrost e-sklepów w czasie pandemii przyniósł większą konkurencję, a jednocześnie zaostrzył apetyty e-sprzedawców. Trend ten, czyli ekspansja zagraniczna jest w polskim handlu elektronicznymcoraz bardziej widoczna z roku na rok. Najpopularniejszymi kierunkami są Niemcy, Czechy, Rumunia, dużą popularnością cieszą się kraje bałtyckie oraz Bałkany. Co ważne, kiedy polskie e-sklepy zaczynają stosować cross border bardzo często nie zatrzymują się na jednym rynku. Prawdę mówiąc, wychodząc na zewnątrz, czyli poza polski ecommerce, mają poczucie większego biznesowego oddechu.
Jaką rolę w tym zakresie spełnia fulfilment? Cross border jest znacznie prostszy, kiedy mamy już doświadczenie w sprzedaży zagranicznej. Jeżeli spojrzymy na różne badania polskiego ecommerce, to dowiemy się, że e-firmy, które uruchomiły sprzedaż poza granice kraju, zwracają uwagę na obsługę magazynów i kadrę oraz – jednocześnie – wysokie koszty obsługi wysyłek zagranicznych. Z perspektywy Parkingu Paczek – problemy te mogą pojawiać się wtedy, kiedy brakuje nam doświadczenia w cross borderze. Jest to zrozumiałe, że o wiele łatwiej jest zlecić wysyłkę produktów obsłudze logistycznej, która robi to na co dzień, niż przedzierać się samemu wraz z kadrą przez wszystkie niezbędne uwarunkowania, związana z tym tematem. W praktyce, kiedy cross border nie stanowi wyzwania – magazynowanie towaru, przygotowanie produktów do wysyłki oraz przygotowanie etykiety ma taką samą trudność, jak praca przy produkcie, wysyłanym na rynek lokalny. Lepiej więc naszym zdaniem powierzyć tego rodzaju działalność firmie, która – tak jak Parking Paczek – radzi sobie z tym od samego początku. Wejście wtedy na rynki zagraniczne jest naturalne, a Klienci zadowoleni.
Cross border – na co zwraca uwagę lokalny biznes
Badania pokazują, że firmy, które otworzyły w 2023 roku nowe rynki w ostatnich 12 miesiącach zwracają uwagę przede wszystkim na trudności z organizacją logistyki (59%). W dalszej kolejności pojawiają się takie problemy, jak mało biznesowej wiedzy o rynku (36%), niepewność rynkowa (również 36%), za małe doświadczenie w działaniach marketingowych na innych rynkach (27%), trudności w zatrudnieniu kadry, znającej dany rynek (22%). Listę trudności zamykają – zbyt długi spodziewany czas zwrotu inwestycji (22%) oraz – wynikający z powyższego – brak odpowiedniego zabezpieczenia finansowego (13%).
Zwracamy na to uwagę, ponieważ jako Parking Paczek zapewniamy organizację logistyczną, czyli ten element, który sprawia największe trudności z wejściem na rynki zagraniczne. Mamy też odpowiednią kadrę, która na poziomie obsługi logistycznej profesjonalnie porusza się w ramach cross border. Obsługa magazynów, czyli lokal i kadra pojawiają się również w odpowiedziach na pytanie o największe problemy logistyczne w handlu zagranicznym. 27,3% firm, bazując na swoich doświadczeniach wskazuje między innymi tę kwestię i jest ona – obok – wysokich kosztów obsługi zwrotów (36,4% badanych wskazuje na to) najważniejszym problemem.
Badania polskiego ecommerce pokazują również, że firmy, które nie zdecydowały się na ekspansję na rynki zagraniczne największe problemy przewiduje z organizacją logistyki (38,1%) i brakiem wiedzy, dotyczącym rynków zagranicznych (ten sam procent, czyli 38,1). 33,3% wskazuje na swoje małe doświadczenie w tym zakresie, a 23,8% jednakowo zwraca uwagę na to, że ich strategia nie przewiduje cross border oraz na niepewność rynkową. Wysoko też notowane są trudności kadrowe – 14,3%.
Widać więc gołym okiem, że część z tych problemów rozwiązać może dobrze prowadzony fulfilment – z odpowiednim doświadczeniem logistycznym, magazynem i kadrą, która w tym konkretnym działaniu również może pochwalić się odpowiednią praktyką.
Ecommerce niewątpliwie stał się jednym z ważniejszych elementów światowej gospodarki. Od czasu, kiedy Internet zrewolucjonizował świat, zmieniło się r..
Drodzy Klienci, Współpracownicy, Kontrahenci, Osoby, które odwiedzają nas regularnie, od czasu do czasu oraz Wszyscy, którzy ot tak, po prostu, cieszą..
Cross border w ecomerce należy rozumieć jako sprzedaż za granicę. Innymi słowy mówimy o sytuacji, w której e-sklep posiada produkty, kupowane przez Kl..
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.