Parking Paczek od lat zajmuje się logistyką sklepów internetowych. Zaufały nam firmy, zajmujące się sprzedażą najróżniejszych towarów, od farmaceutycznych po akcesoria strzeleckie. Magazynujemy również książki, kosmetyki, odzież itp. W tym czasie stworzyliśmy specjalistyczną grupę osób, która w sposób profesjonalny i odpowiedzialny przyjmuje towar na magazyn, konfekcjonuje produkty, przekazuje je kurierom a w razie zwrotów i reklamacji jest przykładem odpowiedniej obsługi klienta. Z Parking Paczek:
a) zyskasz czas i skupisz się na rozwoju e-sklepu
b) zaoszczędzisz, bo fulfilment, to zawsze mniejsze koszty magazynowania
d) zyskasz elastycznego partnera logistycznego, któremu powierzysz swój towar
W Parkingu Paczek stawiamy na specjalistów z dobrą znajomością branży ecommerce i fulfilment. Działamy profesjonalnie, sprawnie i z należytą uwagą reagujemy na każdą, wyjątkową sytuację.
Specyfiką logistyki ecommerce jest umiejętność przygotowania się na niestandardowe procesy, jakie ujawniają się podczas realizowanych usług. Jedną z nich jest obsługa e-sklepów z wielu branż, w której specjalizuje się Parking Paczek. Na czym to polega? Na tym, że produkty o większej wartości wymagają dodatkowych procedur bezpieczeństwa, począwszy od magazynowania po przygotowanie towaru do wysyłki. Nie jest to jedyne wyzwanie. Obecnie wymaga się, aby czas realizacji zamówienia był możliwie najdłuższy. Klienci e-sklepów liczą na to, że w dniu złożenia zamówienie i dokonania opłaty, produkt zostanie spakowany i przekazany kurierowi jeszcze tego samego dnia.
Przyjęło się więc ustalać godzinę, do której zamówienia mają szansę w tym samym dniu roboczym wyjść z magazynu ecommerce. Warto tutaj zwrócić uwagę na fakt, że w dużej mierze jest to zależne od lokalnej sieci firm kurierskich i tego, o której godzinie pojawiają się one w magazynach, celem przyjęcia przygotowanych towarów. Współczesny fulfilment idzie w kierunku wydłużania procesu przyjmowania zamówień. A zarazem oferuje dodatkowe usługi, które pozwalają odebrać zamówiony produkt poprzez różne kanały dystrybucji. Na przykład osoba składająca zamówienie w środę o godzinie 16:00 ma możliwość odebrania przesyłki z miejscowego magazynu jeszcze tego samego dnia. Jak widać, żeby to było możliwe, muszą zaistnieć sprzyjające okoliczności, np. takie, że kupujący mieszka w pobliżu magazynu i odbiór towaru nie jest dla niego utrudnieniem.
Zakres oferty logistyki ecommerce
Zakres oferty operatorów logistycznych wychodzi zresztą poza tradycyjne ich rozumienie. Do najczęstszych usług należą:
Kontrola ilościowa i jakościowa przyjmowanych produktów na magazyn
Zarządzanie zapasami, ich widoczność, śledzenie i planowanie oraz kompletacja zamówień
Pakowanie
Wydruk etykiet transportowych
Zarządzanie statusem realizacji zamówień
Etykietowanie produktów
Obsługa dropshipping
Łączenie produktów
Przepakowywanie towarów
Zagwarantowanie wysyłki w dniu zamówienia
Kontakt z klientem np. w sprawie zmiany firmy kurierskiej, dostarczającej zamówiony produkt/y
Nie jest to pełen opis oferty operatora logistycznego, zawiera on podstawowe i wszędzie przyjęte normy, które magazyny powinny spełniać, by dostarczać zamówione produkty do klientów. Niemniej na horyzoncie pojawia się coraz więcej rozwiązań, których celem jest poszerzenie oferty, kierowanej do e-klientów. Nie jest to jeszcze ,,must have” fulfilment, ale warto niektóre z usług wymienić, ponieważ najprawdopodobniej będą one w niedługim czasie poszerzać wachlarz logistyczny ecommerce. Są to między innymi
Naprawa lub odnowa zwracanych produktów
Usługi finansowo-księgowe
Contact center
Obsługa programów lojalnościowych, kuponów rabatowych itp.
Dopasowywanie produktów do preferencji klientów, np. wysyłanie im obsługi lub ulotek
Doświadczenie operatorów fulfilment sprawia również, że ich rola będzie się rozszerzać do doradztwa. To znaczy, że w kontakcie z e-sklepem mogą oni wskazywać na odpowiednie modele biznesowe oraz obszary działalności, które ich zdaniem powinny zostać zoptymalizowane. Niewątpliwie ich udział w handlu elektronicznym jest niezwykle dynamiczny. To tutaj najczęściej następuje kontakt z klientem, to tutaj też obserwuje się zmiany zachowań kupujących i rodzące się nowe trendy, które trzeba uwzględniać.
Niewątpliwie skrócenie czasu dostawy również w najbliższych latach ulegnie zmianie. Nie tyle może w lokalnym znaczeniu, co trans granicznym. Obecnie –i jest to widoczne nawet w krajach, które w tym zakresie są przodujące – sprzedaż lokalna jest większa niż e-handel zagraniczny. Jak można się domyślać są dwie przyczyny tego stanu rzeczy: czas dostawy oraz większy koszt. Klienci potrafią znaleźć o wiele tańsze produkty poza lokalnym rynkiem, ale nie zawsze ich zakup będzie się wiązał z satysfakcją. Mówi się tutaj, że UE będzie chciała ujednolicić stawki transportu, tak, jak to ma miejsce z roamingiem.
Logistyka ecommerce w Polsce
Na koniec warto zwrócić uwagę na specyfikę polskiego e-handlu. Nie jest on tak rozwinięty, jak w krajach Europy Zachodniej (Wlk. Brytania, Niemcy, Francja), ale świetnie sobie radzi i jednocześnie adoptuje wszelkie rozwiązania, mające na celu optymalizację sprzedaży.
I tak, pod koniec 2020 roku badania przeprowadzone wśród polskich e-sklepów wykazały, że większość z nich, to mikro i małe firmy. Średnia osób tam pracującychwynosi 23,6, ale najliczniejsze punkty, to te, gdzie zatrudnia się do 9 pracowników (31%). Wbrew pozorom firm, zajmujących się ecommerce, zatrudniających jedną osobę jest jedynie 1%. W 8% firm zanotowano zatrudnienie na poziomie co najmniej 50 pracowników.
Co ciekawe – najczęściej polskie e-sklepy sprzedają od 501 do 1000 różnych produktów (31%) i 1001 – 5000 różnych towarów (31%). Z jednej strony mamy do czynienia z szeroką ofertą, ale z drugiej ogromnym wyzwaniem dla operatorów logistycznych. Bo skoro e-sklep oferuje tak bogatą ofertę, to musi być ona składowana na magazynie. W przeciwnym wypadku dostarczenie zamówionych produktów na czas do klienta byłoby niemożliwe. Wiąże się to również z kompletowaniem różnego rodzaju towarów. W 2020 roku większość badanych e-sklepów wykazywała realizację maksymalnie 500 zamówień przez Internet (prawie 60%), 33,7% firm miało od 501 do 2500 zamówień miesięcznie, a jedynie 1,3% powyżej 5 tysięcy wysyłek w jednym miesiącu.
Należy również zwrócić uwagę na zamówienia, dotyczące średniej liczby produktów. Okazuje się, że wynosiła ona w 2020 roku 3,65 towaru. Nie będzie zaskoczeniem, jeżeli powiemy, że 5 i więcej produktów dotyczyło żywności i napojów. Ze względu na ich cenę i duże zużycie, to właśnie w tym obszarze odnotowywano najczęściej większe zamówienia jednorazowe.
Nie jest żadną tajemnicą, że siedziby e-sklepów znajdują się w całej Polsce. Najwięcej w takich województwach, jak mazowieckie, śląskie i wielkopolskie. Najmniejsza liczba sprzedawców internetowych skupiona jest w najmniejszych województwach – opolskim, lubuskim i kujawsko-pomorskim.
Badania też wykazały, że 30% firm sprzedażowych korzysta z usług operatorów logistycznych. Dla porównania np. w Holandii proporcje te są odwrotne, ponieważ 70% korzysta z fulfilment. Nie jest to jednak żaden ujemny trend, dotyczący sytuacji w Polsce. Jeszcze kilka lat temu zewnętrzne magazynowanie mogło liczyć na niespełna kilka procent e-sklepów. Z roku na rok się to zmienia. Tym bardziej, że jeszcze trzy lata temu średnia wartość korzystania z operatora logistycznego wynosiła 39,9%. Oznaczało to, że w takim stopniu firmy oddawały obsługę outsourcingowi logistycznemu. To znaczy, że nadal część towarów firmy te magazynowały na własny użytek i same zajmowały się obsługą klientów. I ten trend zmienia się, a sam fakt, że w takim zakresie ma miejsce obsługa fulfilment, pozwala zauważyć, jak duży potencjał na polskim rynku ma zewnętrza logistyka sklepów internetowych.
Na koniec warto zwrócić uwagę na specyfikę polskiego e-handlu. Nie jest on tak rozwinięty, jak w krajach Europy Zachodniej (Wlk. Brytania, Niemcy, Francja), ale świetnie sobie radzi i jednocześnie adoptuje wszelkie rozwiązania, mające na celu optymalizację sprzedaży.
I tak, pod koniec 2020 roku badania przeprowadzone wśród polskich e-sklepów wykazały, że większość z nich, to mikro i małe firmy. Średnia osób tam pracującychwynosi 23,6, ale najliczniejsze punkty, to te, gdzie zatrudnia się do 9 pracowników (31%). Wbrew pozorom firm, zajmujących się ecommerce, zatrudniających jedną osobę jest jedynie 1%. W 8% firm zanotowano zatrudnienie na poziomie co najmniej 50 pracowników.
Co ciekawe – najczęściej polskie e-sklepy sprzedają od 501 do 1000 różnych produktów (31%) i 1001 – 5000 różnych towarów (31%). Z jednej strony mamy do czynienia z szeroką ofertą, ale z drugiej ogromnym wyzwaniem dla operatorów logistycznych. Bo skoro e-sklep oferuje tak bogatą ofertę, to musi być ona składowana na magazynie. W przeciwnym wypadku dostarczenie zamówionych produktów na czas do klienta byłoby niemożliwe. Wiąże się to również z kompletowaniem różnego rodzaju towarów. W 2020 roku większość badanych e-sklepów wykazywała realizację maksymalnie 500 zamówień przez Internet (prawie 60%), 33,7% firm miało od 501 do 2500 zamówień miesięcznie, a jedynie 1,3% powyżej 5 tysięcy wysyłek w jednym miesiącu.
Należy również zwrócić uwagę na zamówienia, dotyczące średniej liczby produktów. Okazuje się, że wynosiła ona w 2020 roku 3,65 towaru. Nie będzie zaskoczeniem, jeżeli powiemy, że 5 i więcej produktów dotyczyło żywności i napojów. Ze względu na ich cenę i duże zużycie, to właśnie w tym obszarze odnotowywano najczęściej większe zamówienia jednorazowe.
Nie jest żadną tajemnicą, że siedziby e-sklepów znajdują się w całej Polsce. Najwięcej w takich województwach, jak mazowieckie, śląskie i wielkopolskie. Najmniejsza liczba sprzedawców internetowych skupiona jest w najmniejszych województwach – opolskim, lubuskim i kujawsko-pomorskim.
Badania też wykazały, że 30% firm sprzedażowych korzysta z usług operatorów logistycznych. Dla porównania np. w Holandii proporcje te są odwrotne, ponieważ 70% korzysta z fulfilment. Nie jest to jednak żaden ujemny trend, dotyczący sytuacji w Polsce. Jeszcze kilka lat temu zewnętrzne magazynowanie mogło liczyć na niespełna kilka procent e-sklepów. Z roku na rok się to zmienia. Tym bardziej, że jeszcze trzy lata temu średnia wartość korzystania z operatora logistycznego wynosiła 39,9%. Oznaczało to, że w takim stopniu firmy oddawały obsługę outsourcingowi logistycznemu. To znaczy, że nadal część towarów firmy te magazynowały na własny użytek i same zajmowały się obsługą klientów. I ten trend zmienia się, a sam fakt, że w takim zakresie ma miejsce obsługa fulfilment, pozwala zauważyć, jak duży potencjał na polskim rynku ma zewnętrza logistyka sklepów internetowych.
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
Parking Paczek jest doświadczoną firmą na rynku ecommerce. Oferujemy e-sklepom obsługę każdego zamówienia od początku do końca. Magazynujemy towar, kompletujemy produkty, przygotowujemy odpowiednie opakowanie i w ten sposób jesteśmy gotowi na przekazanie przesyłki w ręce kurierów. Wysoka jakość obsługi magazynowej oraz profesjonalny i doświadczony zespół, to nasz znak rozpoznawczy.
Kontakt z nami:
Magazyn e-commerce
Przyczyna Dolna 1 67-400 Wschowa Telefon : +48 505 679 562 Mail: kontakt@parkingpaczek.pl
Biuro ParkingPaczek
Telefon : +48 501 486 584 Mail: biuro@parkingpaczek.pl
KONTAKT
Zapraszamy do rozmowy.
Biuro
Telefon : +48 501 486 584 Mail: biuro@parkingpaczek.pl
Magazyn e-commerce
Przyczyna Dolna 13 67-400 Wschowa Telefon : +48 505 679 562 Mail: kontakt@parkingpaczek.pl
W prowadzeniu małego sklepu internetowego przychodzi moment, kiedy logistyka zaczyna blokować rozwój. Obsługa zamówień, kontrola stanów magazynowych,..
Pamiętasz ten moment, kiedy założyłeś swój sklep online? Tę ekscytację, kiedy pojawiło się pierwsze zamówienie? Satysfakcję z każdej wysłanej paczki,..
Prowadzenie małego sklepu internetowego to prawdziwa przygoda – codzienna walka o zadowolenie klientów, szybka realizacja zamówień i nieustanne poszuk..
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.